Ce să mănânci la micul dejun ca să slăbești. 7 alimente recomandate de nutriționist

15.09.2022

Circulă preconcepția că micul dejun trebuie să fie cea mai bogată masă a zilei și că în prima parte a zilei ne putem satisface toate plăcerile culinare, fără să stăm cu teama că ne îngrășăm. Nutriționistul Gianluca Mech subliniază, însă, că trebuie să avem mare grijă ce punem în farfurie chiar și la prima masă a zilei dacă vrem să slăbim sau chiar să ne menținem silueta.

E recomandat să optăm pentru un mic dejun cât mai bogat în proteine și slab în carbohidrați. Asta va stimula sinteza proteică după perioada de repaus alimentar din timpul nopții. Proteinele hrănesc masa musculară și, mai mult decât atât, ne oferă o senzație de sațietate care se va menține mai multe ore. Bineînțeles, totul echilibrat ca și cantitate, declară acesta.

Dacă vrei să scapi de câteva kilograme în plus sau să te menții, iată câteva exemple de alimente pe care trebuie să le mănânci la micul dejun.

Ouă

Ouăle reprezintă o sursă excelentă de proteine. Ne oferă sațietate și ajută la menținerea nivelului constant de zahăr din sânge și insulină. Ouăle sunt, de asemenea, una dintre cele mai bune surse de colină, un nutrient foarte important pentru sănătatea creierului și a ficatului.

Omleta cu legume este o variantă foarte bună pentru un mic dejun corect. Trebuie să avem însă grijă să o preparăm fără ulei sau doar cu puțin ulei de măsline.

Nuci

Putem adăuga și câteva nuci la micul nostru dejun sănătos. Este induc senzația de sațietate și previn creșterea în greutate. Reduc riscul de boli cardiovasculare, rezistența la insulină și au proprietăți antiinflamatorii. De asemenea, sunt benefice și pentru persoanele cu diabet.

Semințe de in și chia

Semințele, fie că vorbim despre cele de in sau de chia, sunt foarte hrănitoare și reprezintă o excelentă sursă de fibre și antioxidanți. Ajută digestia și păstrează un timp mai îndelungat senzația de sațietate.

Sunt recomandate în special persoanelor care suferă de diabet, dar și celor predispuse la afecțiuni cardiovasculare.

Iaurt grecesc

Iaurtul grecesc este foarte bogat în proteine, induce senzația de sațietate și stimulează metabolismul. Cel cu un conținut ridicat de grăsimi conține acid linoleic conjugat (CLA), care poate stimula pierderea în greutate și reduce riscul apariției cancerului mamar.

Puteți combina iaurtul cu fructe proaspete pentru a crește conținutul de vitamine, minerale și fibre al mesei.

Fulgi de ovăz

Fulgii de ovăz conțin o fibră unică numită beta-glucan, ce are multe beneficii pentru sănătate. Spre exemplu, ajută la reducerea nivelului de colesterol.

Ovăzul e bogat și în antioxidanți, care protejează sănătatea inimii și contribuie la scăderea tensiunii arteriale.

Brânză de capră

Brânza de capră este o sursă bună de seleniu, un oligomineral esențial care se găsește mai des în fructele de mare. Seleniul ajută corpul să descompună peroxizii care dăunează ADN-ului, putând astfel reduce riscul de a dezvolta afecțiuni precum cancerul, bolile tiroidiene și bolile cardiovasculare.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru
Paula Rotaru
Senior Editor, [email protected] S-a alăturat echipei Ce se întâmplă, Doctore? în anul 2013. În timp, CSID a devenit a doua sa familie, care cuprinde o mână de oameni pasionați de scris și preocupați ... citește mai mult
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee