AVERTISMENT. Ingredientul periculos din brânza vegetală care favorizează formarea cheagurilor de sânge. Medic: „Mai bine mâncați brânză adevărată”

Brânza vegetală din comerț este un aliment ultraprocesat cu mai multe calorii și grăsimi decât brânza adevărată.
27.09.2022
AVERTISMENT. Ingredientul periculos din brânza vegetală care favorizează formarea cheagurilor de sânge. Medic: „Mai bine mâncați brânză adevărată”
Sursa foto: Shutterstock

Brânza vegetală este adesea alegerea persoanelor care urmează o dietă fără produse de origine animală sau a celor care suferă de intoleranță la lactoză. Însă acest aliment nu este nici pe departe atât de sănătos. Din contră, brânza vegetală din comerț este mai degrabă o pastă de amidon cu gust și textură îmbunătățite cu ajutorul uleiului de palmier care este nociv pentru sănătate, avertizează medicii.

Potrivit medicului nutriționist Mihaela Bilic, brânza vegetală nu este mai sănătoasă nici pentru siluetă, nici pentru sistemul cardiovascular și nu are valoarea nutritivă a brânzei clasice.

Brânza vegetală, o găselniță alimentară? Ați gustat vreodată brânza vegetală, făcută fără lapte? Pentru cei care doresc să elimine din dietă produsele de origine animală sau pentru cei cu intoleranță la lactoză, industria alimentară a creat produse lactate în varianta vegetală.

Problema? Spre deosebire de brânza clasică, care conține doar proteine și grăsimi animale, în brânza vegetală avem carbohidrații și uleiurile ca ingrediente principale. Asta înseamnă că are un indice glicemic crescut și crește riscul de obezitate și diabet de tip 2. În plus, grăsimea de cocos și de palmier sunt bogate în acizi grași saturați care favorizează tromboza și bolile cardiovasculare, spune medicul.

De asemenea, atenție la conținutul de aditivi din brânza vegetală! Pentru a obține structura, culoarea și gustul de brânză adevărată, în compoziția brânzei vegetale sunt folosiți mulți aditivi.

„De multe ori, brânza vegetală conține mai multă grăsime și mai multe calorii decât brânza clasică: uleiul are 100% grăsime, în timp ce untul are doar 80%.

Nici din punct de vedere nutrițional brânza vegetală nu prezintă interes. Aportul de proteine este foarte redus, și vorbim de proteine de calitatea a doua.

Conținutul de calciu este mic, iar calciul vegetal se absoarbe și se utilizează mai slab decât calciul de origine animală. Varianta vegetală nu conține vitaminele A și D prezente în mod natural în lapte și nici vitamina B12 care există doar în produsele animale”, adaugă dr. Bilic.

Concluzia medicului este că nu merită să consumăm brânză vegetală, chiar dacă urmăm o dietă vegană.

„Decât un produs ultraprocesat, mai bine un pumn de migdale sau semințe. Iar pentru cei cu intoleranță la lactoză, aflați că brânza clasică are doar urme de lactoză. Deci puteți mânca o bucățică mică de brânză adevărată”, concluzionează medicul nutriționist.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru
Paula Rotaru
Senior Editor, [email protected] S-a alăturat echipei Ce se întâmplă, Doctore? în anul 2013. În timp, CSID a devenit a doua sa familie, care cuprinde o mână de oameni pasionați de scris și preocupați ... citește mai mult
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee