Alimentul cu care să înlocuiești untul. Te ține la distanță de bolile cardiovasculare

Bolile cardiovasculare au la bază numeroși factori, printre care stiul de viață și geneticul. Iată cu ce să înlocuiești untul în dietă!
18.08.2022
Alimentul cu care să înlocuiești untul. Te ține la distanță de bolile cardiovasculare
Foto: shutterstock / Alimentul cu care să înlocuiești untul. Te ține la distanță de bolile cardiovasculare

Bolile de inimă continuă să fie cauza principală de deces la nivel global, motiv pentru care experții cercetează în continuare cum să prevenim și să reducem impactul acestora asupra vieții. Bolile cardiovasculare au la bază numeroși factori, printre care stiul de viață și geneticul. Potrivit CDC, factorii de risc sunt hipertensiune, colesteroul crescut, diabetul, kilogramele în plus, o dietă nesănătoasă, fumatul și consumul de alcool în exces.

Potrivit unei cercetări recente, unul dintre cele mai bune obiceiuri pe care le poți avea când gătești este acela de a folosi uleiul de măsline în locul untului sau a altor grăsimi saturate. Înlocuind grăsimile nesănătoase cu uleiul de măsline poți îmbunătăți semnificativ sănătatea inimii și contribui la reducerea riscului de apariție a bolilor cardiovasculare.

Potrivit unui studiu publicat în Journal of the American College of Cardiology, la care au luat parte peste 60.000 de femei și 30.000 de bărbați, consumul de ulei de măsline a fost asociat scăderii riscului de boală coronariană și boli crdiovasculare. Cercetătorii au concluzionat că înlocuind alimente precum margarina, untul, produsele lactate și maioneza cu uleiul de măsline contribuie la reducerea riscului de apariție a acestor boli.

Atunci când consumi multe grăsimi saturate, acestea interacționează cu nivelul colesterolului. Din acest motiv Asociația Americană a Inimii recomandă să consumi grăsimi saturate doar în procent de 5-6% zilnic, adică undeva la 13 grame într-o dietă de 2000 de calorii.

Ca să-ți faci o idee, o linguriță de unt are aproximativ 7 grame de grăsimi saturate, în timp ce o linguriță de ulei de măsline are doar 2 grame.

Potrivit unui studiu publicat în Endocrine, Metabolic & Immune Disorders, o altă caracteristică a uleiului de măsline vizavi de sănătatea inimii este dată de proprietățile antioxidante și antiinflamatorii.

Recomandare video
TOP alimente care cresc libidoul