Alimente pe care să le consumi înainte de sală

Înainte de sală, pentru a obţinele rezultatele mult dorite, trebuie să fim atenţi şi la ceea ce mâncăm.
03.09.2019
Alimente pe care să le consumi înainte de sală
FOTO: 123rf.com / Alimente pe care să le consumi înainte de sală

Una dintre cele mai mari greşeli pe care le facem atunci când vrem să obţinem o siluetă impecabilă este că atunci când ne antrenăm, uităm de alimentaţie. Sportul merge mână-n mână cu o alimentaţie sănătoasă şi, atât înainte de sală, cât şi după trebuie să fim atenţi la ceea ce consumăm. Nutriţionistul Gianluca Mech explică ce alimente sunt recomandate înainte de mersul la sală pentru a nu afecta silueta, dar şi pentru a obţine rezultatele mult dorite.

Celebrul nutriţinist spune că înainte de sală, recomandate sunt grăsimile şi carbohidraţii, dar bineînţeles, nu orice tip de grăsimi şi carbohidraţi, ci sănătoase.

“Este important să alegeţi alimentele care furnizează energie ridicată cu efortul minim al sistemului digestiv. Ponderea carbohidraţilor trebuie asigurată de alimente bogate în amidon, care sunt uşor digerabile, cum ar fi pâine, biscuiţi, paste, orez, cu o porţie de zaharuri simple care pot fi utilizate mai rapid de muşchi. Ca grăsimi, este recomandat să alegeţi uleiurile vegetale şi untul brut, dar în porţii mici. Ponderea proteinelor trebuie acoperită în principal de proteinele animale cu valoare biologică ridicată (carne şi peşte cu conţinut redus de grăsimi, ouă, lapte şi brânză)”, recomandă Gianluca Mech.

La fel de important este şi planul alimentar. Modul în care ne împărţim mesele pe parcursul zilei este primul pas prin care ne creştem şansele de a obţine rezultatele dorite.

“În timpul antrenamentului, alimentaţia are un rol fundamental şi trebuie să se adapteze progresiv la nevoile nutriţionale, modificate de activitatea musculară crescută. Dieta zilnică trebuie să fie împărţită în 3-4 mese principale. Micul dejun trebuie să asigure aproximativ 25% din aportul caloric zilnic. Ultima masă înaintea unui antrenament trebuie să fie copioasă, dar digerabilă şi să fie consumată cu cel puţin 3-4 ore înainte: de exemplu, paste sau orez sau cartofi fierţi, unul sau doi biscuiţi sau pâine cu unt, miere sau marmeladă, o porţie de carne de vită la grătar sau şuncă uscată de vită săracă în grăsimi, salată cu ulei şi lămâie, fructe uscate”, explică nutriţionistul.

Cel mai nou articol Video:
Chef Vasi Bejenaru: cea mai gustoasă rețetă de fasole cu ciolan afumat