5 mituri greşite despre dietă şi nutriţie!

„Sfaturi” despre nutriţie şi diete sănătoase găsim la fiecare pas. Dacă aş fi primit un bănuţ de fiecare dată când am auzit „nu mai mânca dulciuri”, „aşteaptă două ore înainte să mănânci după ce faci sport”, „nu bea apă în timpul mesei” sau „bea multă apă înainte de masă”, acum aş fi super bogată. De fapt, acum nu aş mai fi aici, convingându-vă pe voi de cât de greşite sunt aceste mituri ci, probabil, aş fi la plajă undeva în Maldive.
5 mituri greşite despre dietă şi nutriţie!

„Sfaturi” despre nutriţie şi diete sănătoase găsim la fiecare pas. Dacă aş fi primit un bănuţ de fiecare dată când am auzit „nu mai mânca dulciuri”,  „aşteaptă două ore înainte să mănânci după ce faci sport”, „nu bea apă în timpul mesei” sau „bea multă apă înainte de masă”, acum aş fi super bogată.

De fapt, acum nu aş mai fi aici, convingându-vă pe voi de cât de greşite sunt aceste mituri ci, probabil, aş fi la plajă undeva în Maldive.

Dar cum eu nu sunt la plajă, iar voi încă vă loviţi de fel de fel de oameni „înţelepţi în a le vieţii sănătoase”, să le luăm pe rând şi să vedem care sunt Top 6 mituri despre nutriţie şi „healthy life”!

Etichetele imprimate cu faimoasele cuvinte „natural” sau „bio”!

„Nu tot ce zboară se mănâncă!” În cazul acesta, nu tot ce e etichetat cu „bio” e natural! Şi aşa cum nu judeci o carte după copertă, nu ar trebui să judeci nici un aliment după etichetă.

Inainte să arunci în coş 10 iaurturi „bio” şi trei borcane de zacuscă „naturală” (sigur nu ca la mama acasă), ar trebui să citeşti cu atenţie întreaga listă de ingrediente. Şi aşa cum tot mai mulţi oameni aleargă spre un stil de viaţă eco, bio, natural şi producătorii acestor produse naturale care, totuşi, vin într-un ambalaj de plastic şi rezistă câte trei săptămâni pe rafturi (câtă aspirină să fi pus în ele?!) aleargă spre un profit cât mai mare.

Aşadar, înainte să le măreşti lor bugetul şi să îl scazi pe al tău – pe cât de „bio” sunt produsele respective, pe atât de scumpe sunt – asigură-te că eticheta corespunde în totalitate!

Fast-food cu moderaţie, e ok!

Greşit! Mâncarea de tip fast-food, fie ea şi în cea mai mică cantitate posibilă este, în continuare, nocivă! Chiar nu contează că mănânci cartofi prăjiţi „de la Mc” de două ori pe săptămână sau „un puişor” o dată la două săptămâni. Efectele negative sunt aceleaşi şi, în timp, se vor resimţi mai tare decât crezi! Aşadar, fast-food cu moderaţie NU e ok!

Vitaminele pot substitui mâncarea

Acesta este un mit extrem de popular şi, în acelaşi timp, extrem de greşit! Bineînţeles, vitaminele sunt benefice şi chiar esenţiale organismului. Dar asta nu înseamnă, în nici un caz, că ar trebui să înlocuieşti prânzul cu un pumn de pastile. Din contră, ar trebui să ai trei mese principale în fiecare zi, bogate în legume şi fructe care, după cum ştim deja, sunt pline de VITAMINE!

A fi sănătos înseamnă a fi slab

Acest mit este, în totalitate, fals! A avea un regim de viaţă sănătos nu înseamnă că trebuie să excluzi în totalitate grăsimile din dieta ta. Un corp sănătos este un corp echilibrat, tonificat şi puternic, iar dacă elimini complet grăsimile din dieta ta, vei sfârşi prin a fi doar „piele şi os”.

O dietă sănătoasă este şi o dietă scumpă

Iată încă un mit creat de oamenii prea leneşi pentru a ţine orice fel de regim! O dietă sănătoasă nu trebuie să fie neapărat scumpă. Din contră, de cele mai multe ori vei ajunge să economiseşti nişte bani, deoarece nu mai trebuie să îi cheltui pe mese mult-prea-copioase şi pe fel de fel de „gustări” la suprapreţ!