Wasim Nazer, nutriţionist: ”Mâncaţi dovleac, varză, usturoi pentru imunitate!”

Cum să îţi creşti imunitatea, prin alimentaţie, toamna? Mergeţi în pieţe şi faceţi aprovizionarea cu legume, fructe proaspete de sezon. Alegeţi local &natural!
  • Publicat:

Despre sistemul imunitar vorbim zilnic dec când s-a instalat pandemie de coronavirus. Până la urmă, în cazul îmbolnăvirilor diverse, scutul de apărare este sistemul imunitar. Începutul de toamnă este un moment propice pentru a da o mână de ajutor imunităţii prin alimentaţie sănătoasă, odihnă, mişcare. Am aflat amănunte importante despre ce legume putem alege din recolta de toamnă de la nutriţionistul Wasim Nazer.

CSÎD: Când este momentul să facem o cură pentru imunitate?
Wasim Nazer:
Cu siguranţă, o imunizare trebuie făcută, în primul rând, din timp şi nu doar când se apropie sezonul rece.
Pentru ca sănătatea noastră să fie la parametri optimi şi a avea o imunitate de fier, tot procesul de întărire a organismului trebuie să ai aibă loc de la începutul toamnei.
CSÎD: Ce se întâmplă de fapt cu imunitatea scăzută?
Wasim Nazer:
Imunitatea noastră nu scade dintr-o dată, ci treptat, deci trebuie sa prevenim orice tip de îmbolnăvire, nu să aşteptăm ca răceala să se instaleze şi, apoi, să începem imunizarea.

Ce alegem când mergem la piaţă?

CSÎD: Ce alimente naturale sunt de ajutor?
Wasim Nazer:
Toamna natura ne dă alimente necesare pregătirii organismului pentru sezonul rece.
Iată şi o listă cu alimentele care ne oferă o imunizare completă:
Dovleacul: conţine carotenoide (precursori ai vitaminei A) în cantitate foarte ridicată, fiind, aşadar, o excelentă sursă de vitamina A. Având un important rol antioxidant, vitamina A face parte (alături de vitaminele C şi E) din vitaminele imunităţii. Dovleacul mai contine şi vitaminele C si E, dar în cantităţi mai reduse. De asemenea, varza, conopida şi broccoli: sunt legume care au un puternic efect de detoxifiere a ficatului, iar consumul lor ajută sistemul imunitar, permiţându-i să-şi canalizeze mai bine resursele către identificarea şi neutralizarea virusurilor şi bacteriilor.

Nu uitaţi să mâncaţi des ceapă şi usturoi

CSÎD: Bătrânul usturoi este de folos?
Wasim Nazer:
Evident! Usturoiul: conţine numeroşi compuşi sulfuroşi (principalul fiind alicina) care inhibă dezvoltarea mai multor tipuri de bacterii, inclusiv a stafilococilor.
CSÎD: I se alătură şi ceapa?
Wasim Nazer
: Ceapa: este bogată în quercitină (antioxidant cu un important rol imunitar) şi în compuşi ai sulfului.
CSÎD: Cum trebuie consumat usturoiul şi ceapa pentru a ne bucura de proprietăţi?
Wasim Nazer
: Pentru o eficienţă crescută în stimularea imunităţii, usturoiul şi ceapa trebuie consumate în stare crudă.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Mădălina Drăgoi - Editor
 Senior Editor si Fashion Stylist Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy. Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc