Wasim Nazer, nutriţionist: ”Mâncaţi dovleac, varză, usturoi pentru imunitate!”

Cum să îţi creşti imunitatea, prin alimentaţie, toamna? Mergeţi în pieţe şi faceţi aprovizionarea cu legume, fructe proaspete de sezon. Alegeţi local &natural!

Despre sistemul imunitar vorbim zilnic dec când s-a instalat pandemie de coronavirus. Până la urmă, în cazul îmbolnăvirilor diverse, scutul de apărare este sistemul imunitar. Începutul de toamnă este un moment propice pentru a da o mână de ajutor imunităţii prin alimentaţie sănătoasă, odihnă, mişcare. Am aflat amănunte importante despre ce legume putem alege din recolta de toamnă de la nutriţionistul Wasim Nazer.

CSÎD: Când este momentul să facem o cură pentru imunitate?
Wasim Nazer:
Cu siguranţă, o imunizare trebuie făcută, în primul rând, din timp şi nu doar când se apropie sezonul rece.
Pentru ca sănătatea noastră să fie la parametri optimi şi a avea o imunitate de fier, tot procesul de întărire a organismului trebuie să ai aibă loc de la începutul toamnei.
CSÎD: Ce se întâmplă de fapt cu imunitatea scăzută?
Wasim Nazer:
Imunitatea noastră nu scade dintr-o dată, ci treptat, deci trebuie sa prevenim orice tip de îmbolnăvire, nu să aşteptăm ca răceala să se instaleze şi, apoi, să începem imunizarea.

Ce alegem când mergem la piaţă?

CSÎD: Ce alimente naturale sunt de ajutor?
Wasim Nazer:
Toamna natura ne dă alimente necesare pregătirii organismului pentru sezonul rece.
Iată şi o listă cu alimentele care ne oferă o imunizare completă:
Dovleacul: conţine carotenoide (precursori ai vitaminei A) în cantitate foarte ridicată, fiind, aşadar, o excelentă sursă de vitamina A. Având un important rol antioxidant, vitamina A face parte (alături de vitaminele C şi E) din vitaminele imunităţii. Dovleacul mai contine şi vitaminele C si E, dar în cantităţi mai reduse. De asemenea, varza, conopida şi broccoli: sunt legume care au un puternic efect de detoxifiere a ficatului, iar consumul lor ajută sistemul imunitar, permiţându-i să-şi canalizeze mai bine resursele către identificarea şi neutralizarea virusurilor şi bacteriilor.

Nu uitaţi să mâncaţi des ceapă şi usturoi

CSÎD: Bătrânul usturoi este de folos?
Wasim Nazer:
Evident! Usturoiul: conţine numeroşi compuşi sulfuroşi (principalul fiind alicina) care inhibă dezvoltarea mai multor tipuri de bacterii, inclusiv a stafilococilor.
CSÎD: I se alătură şi ceapa?
Wasim Nazer
: Ceapa: este bogată în quercitină (antioxidant cu un important rol imunitar) şi în compuşi ai sulfului.
CSÎD: Cum trebuie consumat usturoiul şi ceapa pentru a ne bucura de proprietăţi?
Wasim Nazer
: Pentru o eficienţă crescută în stimularea imunităţii, usturoiul şi ceapa trebuie consumate în stare crudă.