Wasim Nazer: ”75% din masă să fie legume şi salată, iar restul să fie carne, ca să nu ne îngrăşăm”

10 idei pentru alimentaţie ce te ajută în perioada pandemiei să îţi păstrezi silueta şi starea de sănătate alături de familia ta. Cât şi ce trebuie să mănânci?
28.05.2020 | Autor: Mădălina Drăgoi
Wasim Nazer: ”75% din masă să fie legume şi salată, iar restul să fie carne, ca să nu ne îngrăşăm”
Wasim Naser: ”75% din masă să fie legume şi salată, iar restul să fie carne, ca să nu ne îngrăşăm”, foto Shutterstock

Şi totuşi, deşi România a ieşit din starea de urgenţă din cauza pandemiei de coronavirus, suntem încă în stare de alertă. În continuare recomandările autorităţilor sunt să evităm drumurile nenecesare, să respectăm distanţarea socială, să plecăm din localităţi doar atunci când avem motive bine întemeiate. Şi cu toate acestea, noi românii – cu sau fără pandemii – suntem un popor cam sedentar. Iar teama generată de această boală nouă ne ţine locului pe mulţi dintre noi. În acelaşi timp, situaţia din pandemie nu a determinat multă lume să fie din ce în ce mai preocupată de sănătate. Din contră, nu ne-am mai mişcat aproape deloc şi am mâncat mult mai mult şi chiar preparate pe care nu le consumam în mod normal. Am stat de vorbă cu nutriţionistul Wasim Naser despre nutriţie sănătoasă în această perioadă.


CSÎD: De unde ne luam vitaminele?
Wasim Nazer:
Ştim de câteva decenii ca fructele şi legumele conţin vitamine, minerale şi alţi nutrienţi importanţi.


CSÎD: Suntem într-o perioadă în care este recomandat să avem provizii acasă. Ce produse congelate pot fi de folos?
Wasim Nazer:
Studiile au arătat de a lungul timpului ca îngheţarea nu blochează substanţele nutritive ale fructelor şi legumelor. Însă nu toate alimentele pot fi congelate. Astfel, salata, ciupercile sau castraveţii trebuie păstrate în starea naturală.

De câte carne avem nevoie şi cum o alegem?

CSÎD: De câtă carne am avea nevoie pe săptămână?
Wasim Nazer:
Raportul cantitate vârstă este unul variat. Să nu se depăşească 200 g de carne la o masă! Preferabil este că aceasta să nu fie grasă şi să evităm carnea de porc.

Cât să mănânci ca să nu te îngraşi în pandemie?

CSÎD: Cum facem să nu ne îngrăşăm în perioada pandemiei? 

Wasim NazerPentru a nu ne îngrăşa trebuie să mâncăm de mai multe ori pe zi, cantităţi mici, 3 mese şi 2 gustări. 75% din masă servită trebuie să reprezinte legume şi salată, iar restul să fie carne. Important este să consumăm cât mai multe produse crude, neprocesate deoarece sunt pline de enzime şi fibre şi ne ajută la digestie. De asemenea, important este să facem mişcare.

CSÎD: Câte kilocalorii trebuie să consume un adult sedentar în timpul izolării la domiciliu?
Wasim Nazer:
Procentul diferă de la o persoană la alta. Trebuie să se consume între 2.000 şi 2.500 de kilocalorii pe zi.

CSÎD: Ce facem cu dieta copiilor, ţinuţi în casă nu vor face foarte multă mişcare şi cer cu siguranţă dulciuri?
Wasim Nazer:
Copiii trebuie să consume cât mai multe fructe în locul dulciurilor, trebuie să înlocuiască dulciurile cumpărate cu cele făcute în casă sau cu fructele confiate şi miere.

Şi unii copii s-au îngrăşat în aceste luni de pandemie

CSÎD: Câte kilocalorii trebuie să consume un copil?
Wasim Nazer:
Kilocaloriile trebuiesc consumate în funcţie de vârsta copilului, între 1.200 şi 3.500 de kilocalorii pe zi. Deoarece copiii sunt în creştere iar arderile sunt mai puternice, trebuie consumată o cantitate ridicată de kilocalorii pentru a ajuta corpul să se dezvolte.

CSÎD: Mai mâncăm şi pâine în perioada în care nu ne putem deplasa foarte mult afară?
Wasim Nazer:
Aceasta trebuie consumată în cantităţi mici.

Supe, salate – de gătit şi consumat zilnic

CSÎD: Ce putem găti slab caloric?
Wasim Nazer:
În primul rând trebuie să evităm alimentele prăjite. Putem adapta diverse reţete folosind puţine grăsimi. Putem să gătim supe, salate, carne preparată la cuptor.

Wasim Nazer, nutriţionist

Wasim Nazer nutritionist

Câte calorii are o cafea?
Câte calorii are o cafea?
Recomandări: