Sucul de ţelină: beneficii, dezavantaje pentru sănătate şi valori nutriţionale

Iată ce trebuie să ştii despre sucul de ţelină, cea mai populară băutură din ultimele luni.
24.06.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Sucul de ţelină: beneficii, dezavantaje pentru sănătate şi valori nutriţionale
FOTO: shutterstock / Sucul de ţelină: beneficii, dezavantaje pentru sănătate şi valori nutriţionale

Sucul de ţelină este bogat în nutrienţi care vin la pachet cu beneficii pentru sănătate. Această băutură a devenit destul de controversată deoarece multe persoane consideră că poate vindeca boli precum cancerul, obezitatea, acneea şi problemele de tiroidă. Aşadar, vom afla împreună ce este de fapt sucul de ţelină, ce nutrienţi conţine, dar şi care sunt beneficiile şi riscurile care pot apărea în urma consumului.

Sucul de ţelină: valori nutriţionale

240 ml de suc de ţelină conţin:

  • Calorii: 42.5
  • Proteine: 2 grame
  • Carbohidraţi: 9.5 grame
  • Zahăr: 5 grame
  • Calciu: 8% din necesarul zilnic recomandat
  • Magneziu: 7% din necesarul zilnic recomandat
  • Fosfor: 5% din necesarul zilnic recomandat
  • Potasiu: 14% din necesarul zilnic recomandat
  • Sodiu: 9% din necesarul zilnic recomandat
  • Vitamina A: 7% din necesarul zilnic recomandat
  • Vitamina C: 16% din necesarul zilnic recomandat
  • Vitamina K: 74% din necesarul zilnic recomandat

De asemenea, sucul de ţelină conţine şi alţi nutrienţi precum zinc, acid folic, biotină, alte vitamine B şi numeroşi antioxidanţi.

Sucul de ţelină: beneficii pentru sănătate

Hidratează. În general, sucul de ţelină conţine foarte multă apă, motiv pentru care te ajută să menţii organismul hidratat, un aspect vital pentru o bună funcţionare a corpului, mai ales că nu multe persoane consumă suficiente fluide zilnic. O hidratare corectă poate ajuta la gestionarea tensiunii arteriale, temperaturii corpului, funcţionării creierului, absorbţia de nutrienţi şi sănătatea rinichlor.

Conţine puţin zahăr. Sucul de ţelină este o opţiune sănătoasă spre deosebire de sucurile dulci. 240ml de suc de ţelină conţin doar 5 grame de zahăr, în timp ce băuturi precum sucurile carbogazoase, energizantele şi cafelele la sticlă conţin peste 50% zahăr adăugat, ceea ce înseamnă că ajungi să consumi poate peste 500 de calorii zilnic.

Are proprietăţi antiinflamatorii. Sucul de ţelină conţine numeroşi compuşi numiţi fitonutrienţi care pot reduce inflamaţiile. Aceşti compuşi acţionează ca antioxidanţii, care reduc stresul oxidativ. Stresul oxidativ apare atunci când moleculele instabile numite radicali liberi se acumulează în organism. Dietele bogate în antioxidanţi sunt asociate ratei scăzute de apariţie a bolilor cronice precum boli de inimă, diabet, obezitate şi anumite tipuri de cancer.

Dezavantaje ale sucului de ţelină

Conţinut ridicat de sare. 240ml de suc de ţelină conţin aproximativ 215mg de sodiu. O persoană sănătoasă ar trebui să limiteze consumul de sodiu dintr-o zi la cel mult 2.300mg, iar unul sau două pahare de suc de ţelină pot contribui la depăşirea acestei valori totale.

Conţine puţine fibre. Chiar dacă sucul de ţelină conţine mai mulţi nutrienţi, fibrele sunt cele care ne ajută să ne menţinem sătui pentru mai mult timp. Fără acestea, ogranismul digeră sucul foarte rapid, iar la scurt timp apare senzaţia de foame.

Cum să prepari sucul de ţelină

Dacă îţi doreşti să introduci sucul de ţelină în dietă, acesta este foarte uşor de făcut chiar în propria bucătărie. Ai nevoie de un blender şi 3 sau 4 tulpini de ţelină, pe care să le pasezi până obţii o textură cremoasă. Mai apoi, extrage sucul din compoziţia obţinută cu ajutorul unui material textil în care să presezi piureul de ţelină. Pentru un gust aromat, adaugă suc de măr verde, ghimbir proaspăt sau suc de lămâie.

 

Cel mai nou articol Video: