Grăsimea abdominală: 6 reguli de aur care te ajută să slăbești

Să scapi de grăsimea abdominală este nu deloc o misiune imposibilă. Iată șase reguli de necontestat care te pot ajuta să ajungi la rezultatele dorite!
13.11.2020 | Autor: Alexandra Necsoiu
Grăsimea abdominală: 6 reguli de aur care te ajută să slăbești
Grăsimea abdominală: 6 reguli de aur care te ajută să slăbești

Să scapi de grăsimea abdominală este una dintre cele mai dorite aspecte, atât în rândul femeilor, cât și al bărbaților. Grăsimea abdominală este cel mai dăunător tip de grăsime, iar cercetările făcute de-a lungul anilor sugerează o legătură puternică între aceasta și boli precum diabetul de tip 2 sau bolile cardiovasculare. Din acest motiv, să scapi de grăsimea de pe burtă are numeroase beneficii pentru sănătate și, bineînțeles, pentru starea ta de bine.

Îți poți măsura grăsimea abdominală prin măsurarea circumferințe taliei. Bărbații care măsoară 102cm și femeile care măsoară 88 cm se confruntă cu ”obeitate abdominală”. Iată șase strategii demonstrate științific care te ajută să scapi de grăsimea din această zonă mai mult decât în oricare altă parte a corpului.

Evită zahărul și sucurile cu îndulcitori pentru a scăpa de grăsimea abdominală

Alimentele care conțin zahăr nu sunt bune pentru sănătate, iar multe dintre ele pot avea ca efect creșterea în greutate. Studiile arată că zahărul are efecte dezastruoase asupra sănătății metabolice și că excesul sau cantitățile mari de fructoză pot duce la acumularea grăsimii în jurul abdomenului și ficatului. Zahărul este jumătate glucoză și jumătate fructoză. Atunci când consumi prea mult zahăr adăugat, ficatul este supraîncărcat cu fructoză și este forțat să-l transforme în grăsime.

Zahărul consumat sub formă lichidă este și mai periculos. Creierul nu poate înregistra caloriile lichide în același mod în care o face cu caloriile solide, așadar atunci când consumi băuturi care conțin îndulcitori, ajungi să consumi mai mult calorii.

Mănâncă mai multe proteine

Proteina este cel mai important macronutrient în pierderea în greutate. Cercetările arată că aceasta poate reduce poftele cu până la 60%, accelerează metabolismul la 80-100 de calorii pe zi și te ajută să consumi cu 441 calorii mai puțin într-o zi. Dacă obiectivul tău principal este să slăbești, atunci cel mai eficient mod de a obține acest rezultat este schimbarea dietei. Nu numai că te va ajuta să scazi în greutate, dar nici nu te vei confrunta cu efectul yo-yo. Proteinele sunt eficiente pentru reducerea grăsimii abdominale, iar asta o spun studiile, nu noi.

Consumă mai puțini carbohidrați

Un alt mod eficient pentru a scăpa de grăsimea abdominală este să consumi mai puțini carbohidrați. Aunci când renunți la aceștia, apetitul scade și astfel scazi în greutate. Peste 20 de studii au demonstrat că dietele low-carb au dus la o pierdere în greutate cu de 2-3 ori mai mult față de dietele scăzute în grăsimi. Evită carbohidrații rafinați precum zahărul, dulciurile și pâinea albă și consumă mai multe proteine în schimb.

Mănâncă alimente bogate în fibre

Un plan alimentar bogat în fibre te va ajuta să scapi de kilogramele în plus. Cel mai bun mod de a le asimila este în urma consumului de fructe și legume. La rândul lor, leguminoasele sunt o sursă ideală, la fel și cerealele integrale.

Fă sport cu regularitate

Activitatea fizică este cel mai bun lucru pe care-l poți face pentru a crește speranța de viață, pentru a duce o viață sănătoasă și pentru a evita apariția bolilor. Reducând grăsimea din jurul abdomenului te poți bucura de numeroase beneficii. Asta nu înseamnă că trebuie să faci exerciții care presupun solicitarea zonei abdominale, ci poți face aerobic, poți merge la alergat, înot sau chiar să te plimbi pe distanțe cât mai mari.

Activitatea fizică făcută cu regularitate ajută la reducerea inflamațiilor, scade nivelul glicemiei și îmbunătățește problemele metabolice asociate excesului de grăsime din zona abdomenului.

Menține un jurnal alimentar pentru a scăpa de grăsimea abdominală

Multe persoane știu că este foarte important ceea ce mâncăm, dar nu toate știu ce mănâncă cu exactitate și în ce cantitate. Jurnalul alimentar te poate ajuta să vezi câte calorii consumi într-o zi obișnuită, dar și să te diciplinezi către o dietă sănătoasă.