Ce să faci dimineața ca să slăbești rapid și sănătos

09.02.2021 | Autor: Paula Rotaru
Ce să faci dimineața ca să slăbești rapid și sănătos

Ce să faci dimineața dacă plănuiești să dai jos câteva kilograme? În primul rând, bea un pahar cu apă! Vezi ce alte obiceiuri matinale te ajută să slăbești.

Cântărește-te

Cel mai bun moment să te cântărești este dimineața, după ce-ți faci nevoile. Numărul indicat pe cântar la primele ore ale dimineții este cel mai fidel realității. Orice bei sau mănânci se va vedea pe cântar, așa că fă-ți un obicei și cântărește-te doar dimineața – așa vei monitoriza corect situația kilogramelor, fără să fii indusă în eroare de cifrele oscilante de pe cântar.

Beau un pahar (sau două) de apă

Ce să faci dimineața ca să slăbești? Regula numărul 1: bea apă, înainte de a lua micul dejun. Apa nu are calorii, dar îți umple stomacul și mai taie din pofta de mâncare cât de cât, așa că nu vei fi tentată să iei un mic dejun imens, poate și cu ceva ciocolată la final. În plus, apa băută dimineața, pe stomacul gol, ajută la activarea metabolismului și stimulează tranzitul intestinal, deci nu vei mai avea probleme cu constipația.

Puțină mișcare, înainte de mâncare

Înainte să pregătești micul dejun, ar fi bine să faci puțină mișcare, fie că alergi 10-15 minute pe afară sau că faci câteva exerciții în casă. Sportul pe stomacul gol, dimineața, este mult mai eficient și ajută la arderea rapidă a depozitelor de grăsime din corp, oferindu-ți în același timp energie, potrivit webmd.com.

Ia un mic dejun bogat în proteine

Chiar dacă specialiștii nu contenesc să ne spună că micul dejun e cea mai importantă masă a zilei, mulți dintre noi nu acordăm destulă atenție la ceea ce punem pe farfurie. Astfel, un mic dejun se poate transforma într-o masă complet dezechilibrată, mai ales dacă aceasta constă în clătite cu ciocolată sau un burger plin de grăsimi.

Pentru a te bucura de un mic dejun sănătos și prietenos cu silueta, pune în farfurie proteine de bună calitate, cum sunt cele din ouă (încearcă omleta cu sos chilli – capsaicina din ardeiul iute „turează” metabolismul și reduce apetitul exagerat) sau carne de curcan, și neapărat legume proaspete, bogate în fibre. Sau bea un smoothie cu iaurt, unt de arahide și fructe de pădure. Sau mănâncă un bol de ovăz cu lapte. Toate aceste variante sunt opțiuni excelente de mic dejun sănătos.

Bea-ți cafeaua fără frișcă, zahăr sau siropuri

Cafeaua băută la primele ore ale zilei îți dă energie și ajută totodată la arderea caloriilor. Dar trebuie să dai uitării „specialitățile” cu multă frișcă, zahăr sau siropuri aromate care dublează sau uneori chiar triplează numărul de calorii din cafea. Alte băuturi cu efect energizant sunt ceaiul verde sau negru, ciocolata caldă făcută acasă, turmeric latte, matcha, kombucha sau yerba mate – firește, fără adaos de zahăr!