Ce ar trebui să mănânci înainte şi după antrenamentul la sală

Combinaţia dintre o dietă sănătoasă şi echilibrată şi un program regulat de exerciţii este cea câştigătoare pentru starea ta generală de sănătate. Iar dacă ţi-ai propus să dai jos câteva kilograme este important să ştii că unele alimente susţin pierderea în greutate mai mult decât altele.
Ce ar trebui să mănânci înainte şi după antrenamentul la sală

Combinaţia dintre o dietă sănătoasă şi echilibrată şi un program regulat de exerciţii este cea câştigătoare pentru starea ta generală de sănătate. Iar dacă ţi-ai propus să dai jos câteva kilograme este important să ştii că unele alimente susţin pierderea în greutate mai mult decât altele.

De cele mai multe ori o persoană atunci când îşi doreşte să slăbească preferă să nu mănânce nimic atât inainte de sport, cât şi după, crezând că în acest fel va slăbi mai repede. Absolut greşit! Russell Bateman, un antrenor de fitness de top şi omul din spatele programului Skinny Bitch Collective – un antrenament urmat de nenumărate modele şi celebrităţi din Marea Britanie a explicat într-un interviu pentr u Business Insider care sunt cele mai bune opţiuni. Printre vedetele care respectă cu încredere regulile lui Bateman se numără modelel Suki Waterhouse, Daisy Lowe şi cântăreaţa Ellie Goulding.

Iată ce recomandă celebrul antrenor de fitness!

Înainte de antrenament: NUCI

„Nucile sunt o sursă excelentă de grăsimi sănătoase. Acestea păstrează nivelul glicemiei stabil pentru o perioadă îndelungată de timp”, explică Batemen.

Înainte de antrenament, antrenorul recomandă câteva nuci, migdale sau nuci macademia organice alături de un expresso. Poate vă întrebaţi de ce un expresso?  „Cofeina stimulează sistemul nervos central şi poate îmbunătăţi performaţa atletică”, spune Russell Bateman.

Înainte de antrenament: OUĂ

Multe persoane la dietă folosesc doar albuşul când vine vorba de ouă pentru că gălbenuşul conţine prea multe grăsimi. Ei bine, Batemen spune că aceasta este o greşeală şi recomandă ouălele întregi înaintea unui antrenament la sală.

“Renunţarea la gălbenuş este o mare greşeală. Acesta conţine o mulţime de nutrienţi esenţiale cum ar fi vitamina D, care poate fi de ajutor în pierderea în greutate!”, atrage atenţia expertul în fitness.

După antrenament: PROTEINE DIN ZER

Există voci care asociază suplimentele cu proteine din zer cu luarea în greutate, dar Batemen consideră că aceste proteine pot fi de ajutor în recuperarea organismului după un antrenament intens.

„Proteinele din zer sub formă lichidă sunt ideale după antrenamente pentru că se digeră foarte repese. Mai multe, zerul sprijină recuperarea ţesuturilor şi sinteza proteinelor.”, spune celebrul antrenor de fitness.

Zerul are un număr mare de aminoacizi cu lanţurile ramificate, cei mai importanţi pentru stimularea dezvoltării muşchilor. În plus, multe cercetării arată că zerul este extrem de bun în accelerarea sintezei proteinei din muşchi (procesul din celulele musculare care conduce la dezvoltarea muşchilor), în special în preajma antrenamentelor. La asta se adaugă faptul că s-a demonstrat că peptidele (sau fragmente mici de proteină) din zer accelerează circulaţia sângelui, care poate aduce mai mulţi nutrienţi cu rol în dezvoltarea muşchilor la celulele musculare.

După antrenament: SOMON

Somonul este unul dintre cele mai sănătoase alimente pe care le poţi consuma, mai ales dacă îţi propui să slăbeşti şi să ai o stare bună de sănătate”,  spune Batemen.

Fie că optezi pentru somon la grătar, la cuptor sau afumat, acesta peşte este o sursă importantă de proteine şi acizi graşi esenţiali Omega 3, care protejează celelule organismului şi previne nenumărate afecţiuni.

După antrenament: LEGUME VERZI

Garnitura perfectă pentru somon? O porţie generoasă de legume verzi precum varza creaţă (celebra kale), broccoli sau spanac,
„Legumele cu frunze verzi oferă probabil cea mai concentrată sursă de nutrienţi faţă de orice alt alimente. Acestea au un conţinut ridicat de minerale şi enzime, esenţiale pentru a te ajuta să pierzi în greutate”, atrage atenţia Bateman.

Cât priveşte alimentele ce nu ar trebui să fie pe lista de produse consumate înainte de antrenament se numără cele bogate în zaharuri, inclusiv fructele dulci, deoarece pot duce la o lipsă de energie şi forţă din cauza scăderii glicemiei, ce se produce în timpul efortului fizic, în urma răspunsului insulinic.