Proteina din zer: beneficii, cantităţi recomandate şi reacţii adverse

Acest supliment ajută la construirea masei musculare prin creşterea producţiei de proteină musculară a organismului. O porţie de 20-25 de grame de proteină din zer conţine aproape toţi aminoacizii esenţiali necesari zilnic. Din acest motiv, este foarte populară printre sportive şi culturişti şi poate împiedică starea de cataplexie în cazul persoanelor care suferă de anumite boli ca SIDA sau cancer.
Autor: Paula Rotaru
Proteina din zer: beneficii, cantităţi recomandate şi reacţii adverse

Zerul este un subprodus normal, rezultat în urma fabricării brânzeturilor.

Acesta este lichidul care se scurge când elementele solide din lapte se coagulează şi sunt presate în formă solidă.

După ce s-a filtrat şi purificat proteina produsă de zer, lichidul este transformat într-o pudră bogată în proteină de calitate şi lipsită de grăsime şi de lactoză (zahărul din lapte).

Beneficiile consumului de proteină din zer

Acest supliment ajută la construirea masei musculare prin creşterea producţiei de proteină musculară a organismului.
O porţie de 20-25 de grame de proteină din zer conţine aproape toţi aminoacizii esenţiali necesari zilnic. Din acest motiv, este foarte populară printre sportive şi culturişti şi poate împiedică starea de cataplexie în cazul persoanelor care suferă de anumite boli ca SIDA sau cancer.

În afară de efectul asupra muşchilor, proteina din zer inhibă proliferarea celulelor canceroase, apără împotriva radicalilor liberi şi creşte funcţia imună. Prin comparaţie cu proteina din soia, zerul pare mai eficient pentru scăderea în greutate.

Pudrele din proteină de zer contribuie în acelaşi timp la senzaţia de saţietate, prin urmare se vor consuma mai puţine calorii şi se va accelera procesul de scădere în greutate.

Potrivit unui raport publicat în JSSM (Jurnalul de Sport Ştiinţă şi Medicină), proteina din zer are şi proprietăţi antioxidante care pot ajuta sistemul imunitar. Ea conţine un nivel mare de cisteină, un aminoacid special care ajută la creşterea nivelului de glutation, care ajută sistemul imunitar prin combaterea bacteriilor şi virusurilor. De asemenea, zerul conţine leucină, care promovează pierderea de grăsime.

Ce cantitate de proteină din zer ar trebui să consum?

20-25 de grame din acest tip de proteină pot fi consumate în fiecare zi, în funcţie de stilul de viaţă, dacă sunteţi activ sau sedentar. Există însă şi situaţii când organismul are nevoie de cantităţi mult mai mici din acest supliment, de aceea este important să consulţi medicul înainte de a cumpăra un borcan imens cu proteină din zer.

Efectele adverse ale consumului excesiv de proteină din zer

Acest tip de proteină aduce multe beneficii, însă trebuie consumată cu moderaţie. Un consum ridicat de proteină de zer poate conduce la creşterea procentului de grăsime corporală şi stresului asupra rinichilor.

Femeile pot prezenta un risc mare în a dezvolta o serie de afecţiuni, printre ele regăsindu-se şi osteoporoza. De asemenea, femeilor le este mai dificil să îşi menţină o greutate optimă, în condiţiile în care organismul lor pierde, în mod natural, masă musculară şi câştigă grăsime corporală.

Startul zilei: cu sau fără micul dejun?
Startul zilei: cu sau fără micul dejun?