Alunele de pădure – de ce să le consumi imediat ce le-ai scos din coajă

Deşi e mult mai comod să cumpărăm miezul de la nuci, alune de pădure, migdale trebuie să aveţi în vedere că se pierd nutrienţi în timp prin expunerea la lumină

Toamna se numără nu doar bobocii şi ci alimentele sănătoase pe care le adoptăm pentru a ne păstra cât mai mult timp sănătatea şi a ne bucura din plin de viaţă. Vă propunem să culegeţi direct din copaci sau să alegeţi din pieţe alunele de pădure. Neapărat în coajă!

În epoca pe repede înainte pe care o traversăm cu toţii aproape nici nu am avem timp să ne gândim la detalii atunci când vine vorba despre mâncarea noastră şi alegem din obişnuinţă alimentele curăţate, decojite, uneori chiar prefierte sau chiar semipreparate. Însă, pe termen lung toate aceste detalii fac diferenţa căci economisim timp, dar pierdem nutrienţi importanţi. Aşadar, alegeţi să păstraţi nucile, alunele de pădure, alunele de pământ, fisticul, migdalele în coajă. Pare complicat, însă un simplu spărgător de nuci la îndemână rezolvă problema. În plus, pe lângă calităţile nutriţionale şi gustul nealterat de umezeală, de exemplu, dacă alegeţi să spargeţi nucile, alunele, migdalele pe loc puteţi alege porţia potrivită. Să fim serioşi, nu e un secret că sunt atât de gustoase încât e greu să te opreşti când ai o pungă.Un alt motiv pentru a alege alunele de pădure în coajă este că nu sunt prăjite, dar nu au nici sare precum multe din comerţ.

Ce nutrienţi valoroşi conţin alunele de pădure crude

Alunele de pădure sunt bogate în vitamina E (este implicată în procesul de regenerare a ţesuturilor şi a vasele de sânge). De asemenea, alunele de pădure au un conţinut important şi de vitamine din grupul B: B6 şi B1.
Alunele de pădure dau senzaţia de satietate şi pot fi consumate cu încredere la micul dejun, alături de iaurt de exemplu şi alte cereale. Au în compoziţie şi proteine, dar şi fibre, potasiu, calciu şi fier.
Alunele de pădure abia ieşite din coajă sunt recomandate pentru consum şi datorită antioxidanţilor pe care îi conţin ce au rol pentru a ne proteja de boli incurabile.

Câte şi cum să le mănânci?

Circa 30 de grame (în funcţie de mărimea lor când sunt scoase din coajă – 10, 12 alune) sunt considerate a fi o porţie.

Cum să le consumi?

Ideal este să fie consumate în stare proaspătă şi fără adaos de sare, zahăr, ciocolată. Se pot măcina alături de cereale tip orz cu o râşniţă şi adăuga în iaurt. De asemenea, alunele de pădure se pot da copiilor care nu sunt alergici pe post de gustare sănătoasă. Cu alune de pădure puteţi pregăti şi un sos pentru paste delicios (ceapă, usturoi, alune de pădure mărunţite, roşii cherry). Alunele de pădure se pot folosi cu succes şi la prăjituri. Pentru a păstra cât mai mulţi nutrienţi puteţi alege reţetele în care alunele de pădure se presară pe deasupra şi nu se pun la cuptor alături de cocă.