10 legume şi fructe pe care le poţi prepara la grătar

Fiecare persoană a făcut sau a mers la grătar măcar o dată în viaţă. Majoritatea preferă să prepare carne la grătar, dar şi legumele şi fructele pregătite în acest fel sunt gustoase.
10 legume şi fructe pe care le poţi prepara la grătar

Fiecare persoană a făcut sau a mers la grătar măcar o dată în viaţă. Majoritatea preferă să prepare carne la grătar, dar şi legumele şi fructele pregătite în acest fel sunt gustoase. Iată cele mai cunoscute legume şi fructe care se pot pune pe grătar.

Ciuperci

Ciupercile sunt la îndemâna fiecăreia dintre noi ca să le putem adăuga în aşa-numitul curcubeu al alimentelor pe care suntem sfătuite să îl consumăm zilnic. Nu conţin nici un fel de grăsime ori zahăr şi sunt o sursă valoroasă de fibre şi vitamine B. Ciupercile conţin şi minerale esenţiale, dintre care potasiu, fier şi fosfor. Cu un bogat conţinut de apă, adăugarea ciupercilor la mesele tale zilnice te poate face să te simţi sătulă fără să creşti conţinutul caloric.

La grătar sunt foarte uşor de preparat, în varianta simplă cu puţin unt (adăugat în pălăria ciupercii) şi asezonat cu sare şi piper, umplute cu brănză şi verdeţuri ori în combinaţia frigăruilor.

Dovlecei şi zuchini

Puteţi să le încercaţi în stil kebab sau pur şi simplu la grătar, cu un pic de sare, piper şi puţin ulei de măsline. Fiecare chef iubeşte o garnitură care se găteşte în câteva minute.

Ardei gras

Cine nu pofteşte după o salată de ardei copţi la grătar? Dar în afară de varianta salatei ardeii copţi se pot combina uşor in frigăruile cu carne sau cu alte legume.

Vinete

Vinetele ar trebui ferite de băile nemeritate de ulei, mai ales că o dată coapte, gustul le califică spre consum fără adaosuri inutile de calorii. Dar asta nu înseamnă că nu pot fi vedetele unor combinaţii reuşite, precum cele cu ardei copt, brânză de capră, curry, puţin ulei de măsline, pătrunjel, ierburi diverse şi oţet balsamic.

Porumb

Porumbul este singura plantă din familia cerealelor care nu conţine gluten, alături de orez, iar amidonul cu descărcare lentă pe care îl conţine porumbul este perfect în orice diietă echilibrată pentru că nu stresează pancreasul endocrin, deci nu va apărea rapid senzaţia de foame. Este vară, deci profitaţi din plin de posibilitatea de a mânca porumb copt la grătar!

Roşii

Roşii la grătar? Ei bine, da! Roşii simple la grătar (tăiate în jumătate cu un strop de ulei de măsline şi asezonate cu sare şi piper – opţional şi cu usturoi) sau marinate înainte (cu o vinegretă din ulei de măsline, busuioc, oţet balsamic, sare şi piper) sau umplute cu brănză şi verdeţuri, un deliciu simplu şi rapid de vară.

Piersici

Atunci când mâncăm piersici la grătar împreună cu o bucată de pui sau friptură, piersicile la grătar sunt foarte gstoase. Ele pot fi, de asemenea, servite la desert.

Avocado

Consumul a jumătate de avocado la prânz stimulează sentimentul de saţietate şi reduce tentaţia de a lua gustări între mese, susţin experţii, ca o concluzie a unui studiu în care au comparat efectele unui prânz normal cu cele a unui prânz în care a fost integrat un avocado.

Cea mai simplă reţetă: Taie un avocado în jumătate şi scoate sâmburele. Stoarce o lămâie peste fruct şi apoi unge-l cu puţin ulei de măsline. Pune jumătăţile cu partea tăiată pe grătarul încins pentru 2-3 minute. Când e gata asezonează cu sare şi piper după gust. Poţi adăuga şi salsa sau o felie de mozzarella peste el.

Pepenele roşu

Dulce, revigorant si adorat de mulţi, pepenele verde are un gust special pe grătar. Căldura de grătar intensifică dulceaţa fructului suculent, care poate fi servit direct de pe grătar sau într-o salată.

Ananas

Este la fel de normal să punem ananasul pe grătar cum este să-l punem în blender. Se taie fructul în inele, se aruncă pe grătar şi avem o mâncare delicioasă şi sănătoasă. Puteţi adăuga, de asemenea, îngheţată de vanilie şi sos de rom la această reţetă.