Dr. Mihaela Bilic îţi oferă 5 trucuri vestimentare pentru remodelarea siluetei

Dacă ar putea alege, nimeni nu ar vrea să fie gras. Ba mai rău: 7 femei din 10 sunt convinse că viaţa lor s-ar îmbunătăţi considerabil dacă ar arăta mai bine.
Dr. Mihaela Bilic îţi oferă 5 trucuri vestimentare pentru remodelarea siluetei

Dacă ar putea alege, nimeni nu ar vrea să fie gras. Ba mai rău: 7 femei din 10 sunt convinse că viaţa lor s-ar îmbunătăţi considerabil dacă ar arăta mai bine.

Oare? Să fie acul cântarului cel care ne judecă valoarea? Există o garanţie că la 50 de kg atingem Nirvana?

Nu e nimic anormal în a-ţi dori să fii în formă, sănătoasă, tonică, pozitivă, dar este aberant şi periculos să te autoconvingi că toate problemele tale se vor evapora de la sine odată cu topirea kilogramelor.

Ghinionul nostru este că această incertitudine ne consumă toată viaţa pentru că, inevitabil, va exista întotdeauna un „mai bine” la care visăm şi care ne va împiedica să ne bucurăm de „binele” deja existent.

Ne naştem o singură dată, iar corpul pe care îl avem ne va însoţi toată viaţa. Decât să-l urâm şi să-l dispreţuim, n-ar fi mai înţelept să îl iubim? Sau, dacă ni se pare imposibil, măcar să-l acceptăm?

Trucuri vestimentare pentru modelarea siluetei

  • Îmbrăcaţi-vă cu haine pe măsura voastră (cea reală, nu cea la care visaţi); hainele strâmte şi cele care au tendinţa să plesnească pe voi dau impresia că v-aţi îngrăşat
     
  • Alegeţi cu grijă lenjeria intimă şi evitaţi cu orice preţ sutienele prea mici; folosiţi articolele şi modelele care să vă modeleze silueta şi să vă pună în valoare formele, fără cusături sau elastic strâns care se văd pe sub haine
     
  • Nu vă camuflaţi sub munţi de materiale; hainele largi vă ascund formele, dar vă fac să păreţi mai robuste decât sunteţi în realitate
     
  • Purtaţi haine care vă „slăbesc”: imprimeuri mici, dungi verticale, materiale fluide şi subţiri, pantaloni largi, talie înaltă, fuste drepte, culoarea neagră; evitaţi tricotajele şi catifeaua
     
  • Evitaţi rochiile cu bretele dacă aveţi braţele groase sau lipsite de tonus; purtaţi mânecă lungă sau topuri şi şaluri pentru completarea unui corset foarte decoltat.

7 atitudini esenţiale pentru îmbunătăţirea imaginii

ÎNCETAŢI SĂ VĂ MAI PLÂNGEŢI CĂ SUNTEŢI GRASE. E păcat să vă irosiţi viaţa – singura pe care o aveţi – suferind pentru faptul că vă simţiţi grase. Nimeni nu este atât de gras pe cât i se pare! Avem tendinţa să dramatizăm, uitând că în realitate lucrurile nu sunt atât de negre şi neanticipând că peste 10 ani aceeaşi greutate ne-ar face fericite. Aduceţi-vă aminte de povestea cu drobul de sare… dacă vă e frică de kilogramele în plus şi apelaţi la diete nejustificate şi repetate, până la urmă vă veţi trezi că le aveţi cu adevărat. În loc să vă vedeţi grase, mai bine aţi începe să vă simţiţi „grandioase”.

ÎNCERCAŢI SĂ GÂNDIŢI ALTFEL ŞI PRIVIŢI-VĂ DIN ALT UNGHI. Dacă începeţi să vă vedeţi diferit, înseamnă că aşa şi sunteţi. Eleanor Roosevelt spunea: „nimeni nu vă poate face să vă simţiţi inferiori fără acordul vostru”. Apreciaţi-vă singure calităţile, nu este narcisism, ci respect pentru propria valoare. Relaxaţi-vă şi lăsaţi-i pe cei din jur să vă descopere cu adevărat, fără să le atrageţi atenţia obsedant asupra „defectelor” voastre personale. Imaginea arată ceea ce lăsaţi voi să se vadă!

NORMALIZAŢI-VĂ RAPORTUL CU ALIMENTELE. Interdicţiile nu funcţionează, cel puţin nu pe termen lung şi orice regim care implică privaţiuni exacerbează de fapt poftele. Reînvăţaţi să mâncaţi şi schimbaţi-vă comportamentul alimentar pe viaţă. Puteţi slăbi mâncând orice, cu condiţia să fie în cantitate redusă, aşa că eliminaţi din vocabular cuvintele precum: „cură de slăbire”, „de mâine…”, „fără dulciuri…”, etc.

CREAŢI-VĂ UN STIL PERSONAL… pentru că felul în care vă îmbrăcaţi are un impact major asupra celorlalţi şi reprezintă paşaportul vostru către succes. Nu contează atât de mult cu ce vă îmbrăcaţi, ci felul în care purtaţi hainele respective. A avea un stil vestimentar este rezultatul siguranţei de sine, al autostimei şi respectului pentru propria persoană.

REDESCOPERIŢI SIGURANŢA ŞI ÎNCREDEREA ÎN SINE. Acest sentiment nu se poate cumpăra cu o carte de credit, ci reprezintă o relaţie profundă cu propriul eu, care apare în mod firesc atunci când ajungi să te preţuieşti. Înseamnă un aport de echilibru între minte şi corp, stăpânirea şi controlul tuturor slăbiciunilor, identificarea calităţilor şi defectelor cu acceptarea lor şi, mai presus decât orice, recunoaşterea intimă şi indubitabilă a faptului că eşti minunată. Dacă tu te iubeşti, cei din jur te vor adora şi nu este nevoie de cântarul din baie ca să ai dovada acestui lucru.

RĂSFĂŢAŢI-VĂ ŞI AVEŢI GRIJĂ DE CORPUL VOSTRU. Nu reprezintă un semn de frivolitate sau de superficialitate, ci este modul de a vă cunoaşte intim şi a vă accepta, chiar şi cu câteva kilograme în plus. Nu trebuie să vă fie ruşine că „pierdeţi timpul” pentru voi, este o manieră necostisitoare de a vă oferi atenţie prin gesturi simple: faceţi o baie cu spumă, îngrijiţi-vă părul, folosiţi creme pentru faţă şi corp, faceţi-vă manichiura şi apelaţi din când în când la o mască hidratantă. Dacă dispuneţi de suficient timp şi de mijloace financiare, nu ezitaţi să vă rezervaţi o zi pe săptămână într-un salon cosmetic cu saună, masaj, etc.

ÎNVĂŢAŢI SĂ CAMUFLAŢI MICILE DEFECTE. De câte ori nu s-a întâmplat să vi se spună că aţi slăbit doar pentru că eraţi îmbrăcate potrivit şi aveaţi un aer elegant şi îngrijit? De la corectarea posturii până la folosirea tocurilor înalte şi a decolteurilor adânci, există o mulţime de strategii care pot să vă pună în valoare imaginea. Cea mai simplă, dar şi cea mai importantă, este poziţia corectă: îndreptaţi spatele, trageţi umerii înapoi şi în jos, împingeţi pieptul înainte, sugeţi burta, ridicaţi bărbia şi priviţi înainte, niciodată în pământ! Inclusiv mersul corect se poate învăţa, astfel încât toată fiinţa voastră să degaje un aer de siguranţă, eleganţă, senzualitate şi mister.

Sursa: „Sănătatea are gust”, Dr. Mihaela Bilic