Verdețurile, bune pentru creșterea forței musculare

În general, verdețurile conțin cei mai mulți nutrienți și au cel mai scăzut aport caloric. De asemenea, conțin numeroase vitamine și minerale.
05.04.2021 | Alexandra Necsoiu
Verdețurile, bune pentru creșterea forței musculare
Foto: pexels

În urma unui nou studiu s-a descoperit că verdețurile consumate cu regularitate pot accelera funcția musculară, care poate preveni fracturile. Organismul transformă nitrații în oxid nitric, care deschid vasele de sânge și îmbunătățesc circulația sangvină și performanța sportivă. În timpul studiului, participanții care au consumat mai mulți nitrați (se regăsesc în spanac, salată kale și salată verde) aveau membrele inferioare cu 11% mai puternice.

Studiul, care a fost publicat pe 24 martie în Journal of Nutrition, suerează că în urma consumului regulat de verdețuri precum spanac și kale se pot accelera funcțiile musculare, iar astfel se previn fracturile. De-a lungul timpului, dietele bogate în legume au îmbunătățit sănătatea inimii și sănătatea cognitivă. În general, verdețurile conțin cei mai mulți nutrienți și au cel mai scăzut aport caloric. De asemenea, conțin numeroase vitamine și minerale.

Verdețurile cresc forța musculară

Cercetătorii au evaluat datele de sănătate ale 3.759 de australieni, pe o perioadă de 12 ani. Participanții care au consumat în special nitrați, aveau membrele inferioare cu 11% mai puternice. De asemenea, și viteza de mers a crescut cu aproximativ 4% comparativ cu participanții care au consumat mai puține verdețuri. Cercetătorii au chestionat participanții și în privința activității fizice. Aceștia au descoperit că legumele îmbunătățeau forța musculară indiferent dacă participanții erau activi fizic sau nu.

Cum îmbunătățesc legumele forța?

Verdețurile sunt bogate în nitrați pe care organismul îi transformă în oxid nitric. Oxidul nitric relaxează vasele de sânge și le dilată, ceea ce permite ca mai mult oxigen să ajungă în mușchi. Mușchii au nevoie de oxigen atunci când ne antrenăm și este esențial și pentru recuperarea musculară.

Tipuri de verdețuri pe care să le consumi

Cercetătorii au descoperit că salata verde, spanacul, salata kale au cele mai mari efecte asupra sănătății. Alte verdețuri bogate în nitrați sunt ridichea, pătrunjelul, varza și rucola. Există persoane care nu tolerează gustul acestora, motiv pentru care pot apela la suplimente, la fel și cele care au nevoie de doze mai mari de nutrienți.