Studii recente spun că exercițiile fizice îți pot îmbunătăți memoria

Cercetări recente au scos la iveală faptul că 10 minute de exerciții fizice intense pot avea un impact pozitiv asupra memoriei și sănătății creierului
  • Publicat:
Studii recente spun că exercițiile fizice îți pot îmbunătăți memoria

Experții știu de multă vreme despre beneficiile fizice ale exercițiilor, dar cercetările au continuat să analizeze impactul activității fizice asupra minții. Acum, un nou studiu dezvăluie care este cel mai bun exercițiu pentru sănătatea creierului, care poate ajuta la îmbunătățirea memoriei și a capacității de organizare.

Studiul, publicat în Jurnalul de Epidemiologie și Sănătate Comunitară, a urmărit date de la aproape 4.500 de persoane din Marea Britanie care au purtat monitoare de activitate timp de 24 de ore pe zi, pe parcursul unei săptămâni. Cercetătorii au analizat modul în care nivelul lor de activitate a afectat memoria pe termen scurt, abilitățile de rezolvare a problemelor și capacitatea de procesare a informațiilor.

Studiul a descoperit că exercițiile fizice moderate și intense, chiar și cele realizate timp de mai puțin de 10 minute, au fost legate de scoruri cognitive mult mai mari decât la persoanele care își petreceau cea mai mare parte a timpului așezate, dormind sau desfășurând activități ușoare. (Exercițiile intense includ în general activități precum alergatul, înotul, mersul cu bicicleta în pantă și dansul; exercițiile moderate includ mersul rapid și orice îți face inima să bată mai repede.)

Persoanele care fac sport au o memorie mai bună

Cercetătorii au descoperit în mod specific că persoanele care practicau aceste exerciții fizice aveau o memorie de lucru mai bună (o cantitate mică de informații care pot fi reținute în minte și utilizate în execuția sarcinilor cognitive) și că impactul cel mai mare a fost asupra proceselor executive precum planificarea și organizarea.

Pe de altă parte, persoanele care petreceau mai mult timp dormind, așezate sau se mișcau puțin în loc să facă exerciții moderate sau intense au avut o scădere cu 1% până la 2% în cogniție.

„Eforturile ar trebui să fie făcute pentru a păstra timpul dedicat activității fizice moderate și intense sau să se consolideze în locul altor comportamente”, au scris cercetătorii în concluzie.

Aceasta nu este prima cercetare care găsește o legătură între exercițiile fizice și îmbunătățirea cogniției. De fapt, Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) menționează în mod specific că activitatea fizică poate ajuta la o sănătate cognitivă mai bună, îmbunătățind memoria, echilibrul emoțional și capacitatea de rezolvare a problemelor.

Exercițiile fizice regulate pot, de asemenea, să reducă riscul de declin cognitiv și demență. O analiză științifică făcută pe 128.925 de persoane publicată în jurnalul Preventive Medicine în 2020 a constatat că declinul cognitiv este aproape de două ori mai probabil în rândul adulților inactivi în comparație cu cei mai activi.

Cele mai bune exerciții fizice pentru sănătatea creierului

  • Dansează;
  • Fă genuflexiuni sau mergi pe loc în timp ce te uiți la televizor;
  • Începe o rutină de mers pe jos;
  • Folosește scările;
  • Plimbă-ți câinele, dacă ai unul (un studiu a descoperit că proprietarii de câini merg, în medie, 22 de minute în plus în fiecare zi decât cei care nu au câini)

Foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Nicoleta Agheana
Nicoleta Agheană este un jurnalist reputat, cu experienţă în lifestyle şi sănătate, realizând de-a lungul timpului articole şi proiecte atât pentru publicaţii internaţionale, cât şi pentru brandul “Ce se întămplă, doctore?”. Domeniile de interes pe care le acoperă Nicoleta Agheană ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc