Slăbeşte inteligent, încă de la prima oră

Prima masă din zi este singura care îţi asigură necesarul de calorii, energie şi saţietate pentru a face faţă unei zile obişnuite la birou. Însă, nu orice tip de mic dejun este perfect, mai ales dacă vrei să dai şi câteva kilograme jos. Iată 4 reguli esenţiale pentru un mic dejun sănătos, săţios şi perfect în regim:
11.07.2013
Slăbeşte inteligent, încă de la prima oră

Dacă sari peste mese nu vei avea niciodată succes în orice dietă ai urma, iar dacă micul dejun se întâmplă să lipsească frecvent din agenda ta încărcată, află că nu doar silueta va avea de suferit, ci şi energia de care ai atâta nevoie şi, mai ales, psihicul.

Prima masă din zi este singura care îţi asigură necesarul de calorii, energie şi saţietate pentru a face faţă unei zile obişnuite la birou. Însă, nu orice tip de mic dejun este perfect, mai ales dacă vrei să dai şi câteva kilograme jos.

Iată 4 reguli esenţiale pentru un mic dejun sănătos, săţios şi perfect în regim:

1. Ia micul dejun la cel puţin o oră după ce te-ai trezit – timing-ul este de bază pentru că, luat la orele potrivite, micul dejun îţi menţine ritmul circadian şi accelerează metabolismul, deci te ajută să arzi ceea ce e în plus şi îţi dă energie de care ai nevoie

2. Alege proteine şi sari peste clătite – deşi sunt pufoase şi delicioase, clătitele nu sunt o alegere înţeleaptă pentru că vor crea dependenţă şi vor face în aşa fel încât corpul îşi va cere pe tot parcursul zilei şi alte rezerve de zahăr, cu urmări asupra taliei tale. Proteinele, în schimb, sunt recomandate pentru că au foarte puţine calorii şi confer mult mai multă enedrgie decât acea clătită păcătoasă. Ai la dispoziţie ouă, cereale integrale, iaurt grecesc, oleaginoase etc., alimente cu cantităţi bogate de proteine.

3. Cel puţin 8 grame de fibre – aceşti compuşi sunt aliaţii-cheie în regimul de slăbire pentru că ne ţin de foame pe o perioadă lungă de timp şi uşurează semnificativ procesul de digestie. Un smoothie din fructe sau legume proaspete şi un bol cu cereale integrale sunt printre opţiunile pe care le ai la îndemână.

4. Nu exagera în privinţa caloriilor – chiar dacă este considerată cea mai importantă masă a zilei, asta nu înseamnă că trebuie să mănânci şi friptură, şi garnitură, şi desert. Pentru a-ţi menţine greutatea şi pentru a te ajuta să slăbeşti, un mic dejun ar trebui să aibă între 300-500 de calorii, care se regăsesc într-o omletă simplă, un iaurt uşor, fructe proaspete şi 2 felii de pâine integrală.

 

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Totul despre bypass gastric, operația care tratează obezitatea