Motivul pentru care dietele, oricât ar fi de sănătoase sau de restrictive, nu îşi mai fac efectul

Aproape toate dietele duc la scădere în greutate, dar efectul lor dispare după aproximativ un an. Află de ce!
Motivul pentru care dietele, oricât ar fi de sănătoase sau de restrictive, nu îşi mai fac efectul

Un nou studiu arată că dietele, fie că vorbim de cea ketogenică, paleo sau mediteraneeană, nu mai dau rezultate dacă le urmăm pe termen lung – concret, mai mult de un an.

Altfel spus, persoanele care vor şi trebuie să slăbească mult şi să-şi menţină ulterior greutatea trebuie să găsească un plan alimentar care să funcţioneze toată viaţa, nu doar câteva luni sau un an.

 

Aproape toate dietele duc la scădere în greutate şi rezultatele sunt impresionante, dar efectul lor dispare după aproximativ un an, arată o cercetare publicată recent în revista ştiinţifică British Medical Journal.

Studiul se bazează pe rezultatele a 121 de cercetări randomizate pe aproape 22.000 de persoane cu vârsta medie de 49 de ani, care au urmat diverse diete pentru slăbire. Rezultatele au arătat că majoritatea dietele au avut efectele dorite, respectiv scăderea în greutate şi normalizarea tensiunii arteriale. Însă, după 12 luni, aceste efecte s-au diminuat drastic, iar persoanele respective au început din nou să ia în greutate, chiar dacă urmau dieta respectivă.

De ce se întâmplă acest lucru? Explicaţia este destul de simplă. Pe măsură ce slăbim, la un moment dat intervine „perioada de platou”, când metabolismul încetineşte şi nu mai arde caloriile ingerate la fel de eficient.

„Trebuie să alegem un plan alimentar echilibrat, care să nu presupună înfometare, restricţie calorică drastică, alimente care ne displac, porţii exagerate de alimente aşa-zis sănătoase pentru a suplini senzaţia de foame ori mesele stricte la anumite intervale orare”, este de părere dr. Sharon Zarabi, medic specialist Chirurgie generală, cu competenţă în Chirurgia bariatrică.

Cu alte cuvinte, ca să slăbim sănătos şi să ne menţinem greutatea, trebuie să găsim o „reţetă” care funcţionează pe baza obiceiurilor noastre alimentare, a vârstei şi a ritmului nostru de viaţă.

Ca reguli generale, specialiştii în nutriţie spun că metoda cea mai eficientă şi sigură pentru slăbire şi menţinere a greutăţii, dar şi pentru prevenirea bolilor de inimă şi a diabetului, este 50-25-25: 50% legume, 25% proteină din carne, 25% fibre/carbohidraţi.

De asemenea, cele 7 ore de somn/noapte, hidratarea cu minimum 2 litri de apă/zi şi mişcarea zilnică sunt reguli, nu excepţii!

Recomandări:
Caz șocant în Israel! Un bebeluș s-a născut cu un embrion
Caz șocant în Israel! Un bebeluș s-a născut cu un embrion
Declinul cognitiv, redus de consumul de fructe și legume colorate
Declinul cognitiv, redus de consumul de fructe și legume colorate