Cuprul

Cuprul intră în componenţa mai multor enzime şi proteine ale corpului, având un ro, deosebit de important în oxidarea fierului, oxidarea tisulară, apărarea antiinfecţioasă şi diverse reacţii chimcie din corp. În acelaşi timp, cuprul ajută la formarea celulelor sangvine roşii şi reduce încărunţirea părului.
Cuprul

Cuprul intră în componenţa mai multor enzime şi proteine ale corpului, având un ro, deosebit de important în oxidarea fierului, oxidarea tisulară, apărarea antiinfecţioasă şi diverse reacţii chimcie din corp. În acelaşi timp, cuprul ajută la formarea celulelor sangvine roşii şi reduce încărunţirea părului.

Deficitul de cupru poate duce la scăderea rezistenţei organismului în faţa infecţiilor, tulburări digestive şi osoase.

Excesul de cupru este deosebit de rar şi apare în special în rândul persoanelor care obişnuiesc să consume lichide stocate în recipiente de curpu sau dinc auza contaminării sursei de apă potabilă, iar printre simptomele intoxicării acute enumerăm: diareeea, ghreaţa, voma, durerile abdominale, leziuni la nivelul ficatului şi rinichilor.

Doza zilnică recomandată de cupru este de 200-220 mcg pentru copiii până într-un an, 340 mcg pentru copiii între 1-3 ani, 440 mcg pentru copiii între 4-8 ani, 700 mcg pentru copiii între 9-13 ani, 890 mcg pentru adolescenţi înbtre 14-18 ani, 900 mcg pentru adulţi peste 19 ani, 1.000 mcg pentru femeile însărcinate şi 1.300 mcg pentru femeile care alăptează.

Surse naturale de cupru se găsesc în: ficat, fructe de mare (stridii), nuci, alune, seminţe, cereale, linte, ciuperci.

Cromul
Cromul