Solutii naturale pentru dificultatile respiratorii

Exista mai multe tipuri de exercitii pe care le poti face pentru imbunatatirea respiratiei.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Solutii naturale pentru dificultatile respiratorii
Solutii naturale pentru dificultatile respiratorii

Problemele de respiratie iti pot afecta serios abilitatea de functionare si chiar bucuria de viata. Aerul este cea mai importanta sursa de energie si vitalitate. Cand suferim de astm, bronsita, alergii, raceli frecvente sau pur si simplu avem un aport insuficient de oxigen, suntem predispusi la lipsa de energie, vitalitate si/sau confuzie mentala.

Fiecare celula din corpul nostru depinde de oxigenul inspirat pentru a functiona intr-o stare buna. 

Cauzele problemelor respiratorii

1. Slabiciunea ereditara poate transforma plamanii in puncte vulnerabile ale organismului. Astfel, atunci cand esti obosita, stresata sau ai o stare de anxietate, acestia incep sa functioneze defectuos.

Pe langa aceasta slabiciune, putem include si incapacitatea sistemului nostru imunitar de a ne proteja organismul de microbi si virusi. In unele cazuri, acest sistem se poate suprasolicita pentru a lupta cu pericolele. Alergiile si astmul sunt adesea rezultatul unor astfel de supra-reactii ale sistemului imunitar.

2. Factorii de mediu pot, de asemenea, sa ne agraveze starea. Aerul rece sau umed tinde sa accentueze problemele respiratorii. Iar polenul si alte particule din aer pot provoca reactii alergice. Conditiile profesionale precum lucrul in zone de praf sau in camere pline de fum, pot, la randul lor sa inrautateasca problema.

Poluarea, de asemenea, ne irita canalele nazale si plamanii. Fumatul, in mod evident, dauneaza plamanilor, scazand aportul de oxigen.

3. O supra-productie de mucus infunda caile respiratorii, blocand astfel respiratia normala. Alimentele care au tendinta de a provoca exces de mucus sunt produsele lactate, faina alba, orezul alb si dulciurile.

4. Lipsa unui aport suficient de lichide duce la cresterea cantitatii de mucus si il determina sa se agate de plamani si de canalele respiratorii. Astfel, se creeaza un mediu favorabil reproducerii microbilor.

5. Blocajele in vertebrele spinarii sau tensiunea muschilor din partea de sus a spatelui pot sa impiedice fluxul de impulsuri nervoase si bioenergia catre plamani. Acest lucru perturba buna lor functionare.

6. Blocajele emotionale sunt direct conectate cu respiratia. Oamenii care sufera adesea de anxietate, depresie, teama, tensiune nervoasa ori au o parere proasta despre sine, tind in mod subconstient sa-si tina respiratia. Astfel, respiratia lor este tensionata, superficiala si uneori, spasmodica.

Blocajele emotionale pe termen lung pot afecta si glandele suprarenale si astfel, tulburarile hormonale agraveaza problema. Emotiile negative perturba buna functionare a sistemului imunitar.

7. Lipsa unei educatii adecvate a respiratiei este un alt motiv pentru care oamenii sufera de probleme respiratorii. Este important sa invatam sa ne folosim plamanii eficient, pentru a avea cat mai multa energie.

Solutii:

1.  Factori de mediu si obisnuita

– asigura-te ca ai in jurul tau plante verzi care produc oxigen si absorb poluarea;

– iesi in oras in mod frecvent. Mergi la munte sau la mare pentru a respira aer proaspat si curat;

– foloseste regulat respiratia profunda pentru a curata si intineri plamanii;

– respiratia profunda in timpul mersului pe jos poate inlatura o cantitate considerabila de aer poluat din plamani;

– daca esti fumatoare, renunta la viciu

 

2. Dieta

–  evita produsele precum zaharul alb, dulciurile, faina si orezul alb;

–  consuma cat mai multe fructe si legume;

–  bea apa multa si lichide calde (6-7 cani pe zi);

–  cand ai o raceala, incearca supa de ceapa si usturoi condimentata cu piper, ghimbir si scortisoara. Iti elibereaza canalele nazale;

–  in unele cazuri, un aport suplimentar de vitamina C poate fi de ajutor.

3. Factorii emotionali

–  auto-analiza si auto-observarea ne poate elibera de diferite stari emotionale negative;

–  gandirea pozitia ne poate proteja si poate neutraliza tendinta emotiilor negative;

4. Exercitii si tehnici

Cu ajutorul diferitelor exercitii si tehnici putem:

– elimina blocajele si tensiunea din partea de sus a spatelui si din zona pieptului;

– dezvolta o libertate si un control mai mare asupra muschilor de respiratie;

– aduce sange si energii vindecatoare in zona pieptului;

– deschide canalele nazale daca sunt blocate;

– stimuleaza functionarea armonioasa a glandei suprarenale si a sistemului imunitar.

Tu cum iti tratezi problemele de respiratie?

 

Citeste si Ce probleme poti avea din cauza tiroidei

 

Urmărește CSID.ro pe Google News
Doneaza viata!
Doneaza viata!
Recomandare video
Salată cu ciuperci și Mușchi File și paste cu Jambon de Curcan