Remedii pentru incontinența urinară. Suplimente alimentare care pot ameliora simptomele

Există tratamente care pot ameliora simptomele de incontinenţă urinară, însă sunt şi remedii care pot ajuta la recăpătarea controlului asupra vezicii urinare.
10.01.2022
Remedii pentru incontinența urinară. Suplimente alimentare care pot ameliora simptomele
Sursa foto: Shutterstock

Aceste remedii pentru incontinența urinară includ mişcarea zilnică, anumite schimbări în stilul de viaţă şi regimul alimentar şi administrarea unor suplimente naturale care au efect benefic.

Puţine sunt persoanele care vorbesc deschis despre acest subiect tabu, însă, potrivit statisticilor, peste 25 de milioane de oameni se confruntă cu incontinenţa urinară, dintre care aproape 80% sunt femei.

Cele mai eficiente remedii pentru incontinența urinară

Să descoperim câteva dintre aceste remedii pentru incontinența urinară:

Exerciţiile Kegel – presupun antrenamentul muşchilor pelvieni, adică aceeaşi grupă de muşchi pe care o folosim la stoparea senzaţiei de urinare. Astfel de exerciţii sunt foarte utile atât în tratamentul incontinenţei, cât şi în cazurile de scădere a libidoului, ca metodă de excitare a partenerului.

Poţi începe prin a face câte 5 minute de exerciţii, de 2 ori pe zi. Trebuie doar să contracţi muşchii respectivi, să îi menţii timp de 1-2 secunde, să relaxezi şi să repeţi. Pe parcurs, poţi creşte timpul de menţinere a contracţiei până la 10-15 secunde.

Păstrează-ţi greutatea– sau dă câteva kilograme jos dacă ţi se pare că hainele nu mai vin tocmai bine pe tine. Greutatea în exces este un factor de risc major în apariţia incontinenţei urinare, deci dacă vei scăpa de kilogramele în plus îţi vei reduce semnificativ şansele să suferi de această problemă.

Grăsimea abdominală, în special, este responsabilă de presiunea exercitată pe vezica urinară şi pe muşchii pelvieni, deci fă tot posibilul să scapi de burtă, fă abdomene şi ţine o dietă care să topească grăsimile din regiunea respectivă.

Ia suplimente cu magneziu– acesta este un mineral important pentru buna funcţionare a sistemului muscular şi nervos, însă poate fi de ademenea util în tratamentul incontinenţei urinare.

Într-un studiu realizat de experţii de la Universitatea Tel Aviv din Israel, s-a descoperit că aproape jumătate dintre participantele care luau suplimente cu magneziu de 2 ori pe zi au observat o îmbunătăţire vizibilă a simptomelor deranjante ale incontinenţei.

Medicii cred că magneziul are capacitatea de a reduce spasmele musculare de la nivelulul vezicii urinare şi permite astfel golirea completă a acesteia. Dacă nu doriţi să luaţi suplimente, vă puteţi procura doze mari de magneziu din surse naturale precum porumbul, cartofii sau bananele.

Vitamina D– această vitamină favorizează absorbţia de calciu şi menţine oasele în formă maximă. De asemenea, cercetările sugerează că vitamina D poate fi de folos şi în tratarea incontinenţei urinare.

Din păcate, majoritatea doamnelor nu au un aport suficient din această vitamină, numită şi „vitamina soarelui”. Este recomandată o cantitate de 600 UI de vitamina D zilnic, expunerea timp de minimum 15 minute la soare şi regimul alimentar bogat în lapte, ouă şi peşte.

Renunţă la fumat – în caz că ai nevoie de încă un motiv pentru a te lăsa de acest viciu, află că fumatul contribuie la apariţia incontinenţei urinare prin efectul iritant al nicotinei asupra vezicii urinare.

În plus, fumătorii au tendinţa să tuşească mai des iar pe termen lung această activitate poate contribui la dezvoltarea stresului asupra vezicii urinare şi la apariţia prolapsului de organe pelviene care determină pierderea involuntară de urină.

Uită de cafea – acest lichid are efect diuretic, deci poate contribui la iritarea vezicii urinare şi poate stimula contracţia musculaturii pelviene, ceea ce duce inevitabil la instalarea incontinenţei.

De asemenea, cafeaua este un stimulent al creierului şi, din moment ce vezica este controlată de lobul frontal al creierului, putem spune că atunci când creierul este stimulat, acelaşi lucru se întâmplă şi cu vezica urinară.

Hidratează-te – deşi pare o contradicţie, trebuie să bei cât mai multă apă pentru a te feri de probleme cu vezica. Mai exact, bea zilnic minimum 2 litri de apă pentru a preveni constipaţia, care poate irita vezica şi poate cauza incontinenţă.

Trebuie doar să ai grijă să bei apă pe tot parcursul zilei şi nu preponderent seara, pentru că poţi avea surpriza că ai nevoie la toaletă toată noaptea.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Diana Stănculeanu, psihoterapeut: cum abordăm anxietatea prelungită