Învaţă să eviţi accidentele cauzate de sporturile de iarnă!

Pentru că vremea se încălzeşte puţin în următoarele zile, cu siguranţă vă pregătiţi pentru un weekend petrecut pe pârtie. Fie că vorbim despre o sesiune de schi, snowboarding, săniuş sau patinaj, trebuie să abordaţi sporturile de iarnă cu prudenţă, pentru a evita posibile accidente.
Învaţă să eviţi accidentele cauzate de sporturile de iarnă!

Pentru că vremea se încălzeşte puţin în următoarele zile, cu siguranţă vă pregătiţi pentru un weekend petrecut pe pârtie. Fie că vorbim despre o sesiune de schi, snowboarding, săniuş sau patinaj, trebuie să abordaţi sporturile de iarnă cu prudenţă, pentru a evita posibile accidente.

Entorsele, luxaţiile şi fracturile sunt printre cele mai comune leziuni cauzate de schi şi snowboarding. Aceste accidente au loc, de obicei, către sfârşitul zilei când vrem să  prelungim distracţia chiar dacă oboseala şi-a făcut simţită prezenţa.
Multe dintre leziunile cauzate de sporturile de iarnă pot fi evitate dacă aveţi o condiţie fizică bună, creşteţi treptat nivelul de dificultate, sunteţi atenţi şi renuntaţi la ultima escaladă pe pârtie atunci când se apropie seara.

Dr. Apostolescu Robert Cristian, medic specialist ortoped, a pregătit o serie de sfaturi pentru a evita astfel de probleme:

Căutaţi un partener. Schiorii şi snowboarderii ar trebui să urce pârtia alături de un prieten care să ştie mai bine traseul pe care urmează să îl parcurgă, care va putea urmări  coborârea şi poate chema ajutor în cazul unui accident.

Verificaţi prognoza meteo înainte de a pleca pe pârtie. Vedeţi dacă sunt anunţate furtuni, scăderi bruşte de temperatură, ninsori abundente sau alte fenomene meteo care v-ar putea pune siguranţa în pericol.

Îmbrăcaţi-vă adecvat. Trebuie să alegeţi haine uşoare, destul de comode încât să permită mişcarea, impermeabile şi rezistente la vânt.

Investiţi în echipamentul de protecţie. Chiar dacă acesta nu scade riscul unui accident, poate reduce considerabil severitatea leziunilor pe care le puteţi suferi.

Verificaţi cu atenţie toate clamele şi legăturile de la echipamentul sportiv (schiuri sau snowboard). Dacă acestea sunt ruginite sau slăbite, se pot defecta chiar în timpul unei coborâri pe pârtie.

Nu practicaţi sporturi de iarnă (schi, snowboarding sau săniuş) în zone circulate de maşini, cu acces direct la şosea, în zone împădurite sau foarte aglomerate.

Faceţi exerciţii de încălzire înainte de sportul propriu-zis. Înaintea unnui efort prelungit, muşchii, tendoanele şi ligamentele au nevoie de pregătire.

Pentru începători cel mai indicat este să facă nişte cursuri cu un profesionist, pentru început. „Am învăţat pe pielea mea” nu este cel mai bun slogan atunci când vorbim de alunecat cu viteză prin zăpadă.

Nu opuneţi rezistenţă atunci când simţiţi că urmează o căzătură. Cu cât suntem mai rigizi avem şanse mai mari să ne rănim.

Consumaţi multe lichide în timpul şi după ce practicaţi un sport în aer liber, mai ales la altitudini înalte. Evitaţi însă consumul de alcool, pentru că acesta creşte atât riscul de accidentare cât şi riscul de hipotermie.
Chiar dacă vreţi să îl protejaţi de frig şi zăpadă, nu plecaţi fără telefonul mobil pe pârtie.  În cazul unui accident este mai bine să fie cât mai la îndemână.