Antrenează-ţi memoria!

Mai ţii minte titlul ultimei cărţi pe care ai citit-o? Te scarpini des în creştetul capului şi te întrebi dacă ţi-ai luat pastilele de dimineaţă? Există nume pe care creieul tău pur şi simplu nu şi le poate aminti? Cu toate că a fi uituc nu reprezintă neapărat un semn că ceva este în neregulă, poate fi totuşi destul de frustrant. Câteva remedii naturale şi câteva exerciţii simple îţi vor ajuta memoria şi o vor menţine în formă mulţi ani de acum încolo!
Antrenează-ţi memoria!

Mai ţii minte titlul ultimei cărţi pe care ai citit-o? Te scarpini des în creştetul capului şi te întrebi dacă ţi-ai luat pastilele de dimineaţă? Există nume pe care creieul tău pur şi simplu nu şi le poate aminti?

Cu toate că a fi uituc nu reprezintă neapărat un semn că ceva este în neregulă, poate fi totuşi destul de frustrant.

Câteva remedii natural şi câteva exerciţii simple îţi vor ajuta memoria şi o vor menţine în formă mulţi ani de acum încolo!

Remedii naturale pentru o memorie mai buna

Prinde mirosul!

  • Cumpără o sticluţă mică de ulei esenţial de rozmarin sau de busuioc de la orice plafar. Testele undelor cerebrale arată că inhalarea acestor arome măreşte producţia creierului de unde Beta, care indică o creştere a vigilenţei. Tot ce trebuie să faci este să pui câteva picături de ulei în păr, pe încheietura mâinii sau pe haine.

Bazează-te pe cafea!

  • În cazul în care bei băuturi cofeinizate, vei avea parte de uşoare intensificări ale capacităţii de concentrare şi ar putea să existe şi beneficii pe termen lung. Cercetătorii de la Facultatea de Medicină din Lisabona, au descoperit că persoanele în vârstă care beau trei-patru căni de cafea pe zi, au fost mai puţin predispose la apariţia de pierderi de memorie decât cele care consumat cel mult o cană pe zi.

Foloseşte sunetul!

  • Ascultă frecvent muzică şi încearcă diferite genuri. Cercetătorii au descoperit că muzica poate îmbunătăţii abilitatea de a te concentra şi facilitează procesul de memorare. Unele tipuri de muzică chiar determină neuronii să reacţioneze mai rapid. Cu cât ritmul muzicii este mai rapid, cu atât mai repede va răspunde creierul.

Gimnastică mintală:

Exerciţiul 1

Dacă încerci să ţi minte ceva, gândeşte-te la o formulă mnemotehnică – o frază, formulă sau rimă – care să te ajute să îţi aminteşti. Mai multe persoane, de exemplu, ţin minte culorile curcubeului – roşu, oranj, galben, verde, albastru, indigp şi violet – alcătuind o propoziţie în care cuvintele încep cu iniţiala fiecărei culori. Poţi folosi acelaşi truc pentru a memora liste! De exemplu: George merge primul oriunde (pentru o listă care cuprinde: gem, mere, prosoape de hârtie, ouă). Sau…ai putea să scrii lista, pur şi simplu.

Exerciţiul 2

O altă cale de a îţi aminti ce trebuie să faci, este să construieşti o mică poveste – cu cât mai fantastică, cu atât mai bine – despre lucrurile respective. Să presupunem că lista trebuie să includă o bancă, bibliotecă, măcelar şi o oprire la prietenul tău Victor pentru a-i înapoia o carte. Povestea ar putea fi: Victor măcelarul a jefuit o bancă cu puşca şi apoi s-a ascuns în bibliotecă.

Iulia Pocol
Iulia Pocol

De mai bine de o săptămână, scriu şi rescriu acest text. Am înţeles că trebuie să pară profesionist, dar să nu vă sperie.

Sincer, la 20 de ani, nu aş putea spune că experienţa mă recomandă şi nici că sănătatea era interesul meu principal.

Totuşi, nu pot să nu ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dan Zaharescu, director executiv ARPIM: importanța accesului rapid la medicamente de ultimă generație