4 trucuri care te vor ajuta să te trezești mai devreme, dar și mai odihnit

19.01.2023
4 trucuri care te vor ajuta să te trezești mai devreme, dar și mai odihnit
Sursa foto: shutterstock

Să te trezești devreme poate fi o adevărată provocare. Să te mai și trezești complet odihnit, chiar și atunci când ai parte de zile lungi și obositoare, cu atât mai mult.

Cum să adormi mai devreme, dar și să te trezești odihnit pentru o nouă zi?

Foarte puține persoane acordă o importanță deosebită somnului, însă cu toții ar trebui să fim conștienți de următorul fapt: un somn ineficient, cu întreruperi, vise urâte și activități anormale în timpul nopții, poate avea un impact radical asupra calității vieții de zi cu zi.

Citește și: Greșelile pe care le faci înainte de a merge la culcare și care îți alungă somnul

Lipsa odihnei sau somnul haotic poe determina apariția unor probleme de sănătate care, în timp, se pot agrava. Astfel că nu este nici ridicol și nici neobișnuit să utilizezi câteva trucuri pentru a-ți simplifica viața și a o gestiona corespunzător, chiar și-n ceea ce privește calitatea somnului. Iată câteva ponturi!

Lasă lumina naturală să pătrundă în spațiul de dormit

Potrivit specialiștilor, să te trezești odată cu răsăritul, este modul ideal de a stabili un program pentru corpul tău. Așadar, lasă lumina să pătrundă în dormitorul tău și încearcă să savurezi fiecare moment! Te vei trezi mai binedispus și mai plin de viață.

Creează o senzație de armonie în dormitor

Pentru a avea parte de o trezire plăcută, ai grijă să îți creezi un mediu cât mai confortabil. Asigura-te că oprești toate sursele de lumină, că închizi televizorul sau orice ar putea produce sunete disturbatoare și că îți dai telefonul pe silențios.

Citește și: STUDIU: Somnul cu o sursă de lumină în cameră îngrașă și crește riscul de afecțiuni grave

E demonstrat științific faptul că o încăpere întunecată te ajută să dormi mai ușor și să te trezești mai odihnit.

Trezește-te complet atunci când o faci

Poate că și ție ți s-a întâmplat dimineața să nu ai energia necesară să te ridici din pat atunci când sună alarma. Dacă vrei ca acest obicei să se schimbe, pregătește-ți un playlist cu muzică energizantă sau achiziționează-ți un difuzor de aromaterapie. Muzică difuză, dar și uleiurile esențiale îmbietoare îți pot da startul de care ai nevoie și te pot încărca cu energia de care ai nevoie pentru întreaga zi.

Citește și: 5 produse care te ajută să ai un somn odihnitor și nopți mai plăcute

Folosește o aplicație de dormit

O aplicație pentru somn contribuie la îmbunătățirea calității vieții prin monitorizarea ciclurilor de somn și configurarea unor alerte menite să detecteze eventualele probleme ce pot fi remediate în vederea unui stil de viață liniștit și sănătos. Cele mai folosite aplicații în acest sens sunt: Pillow, Sleep Genius și Prime Nap. Încearcă-le și tu!

Surse: Everyday Health, Prudential, Sleep Foundation, Web Md

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu
Alice Moisescu
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ... citește mai mult
Recomandare video
Conf. dr. Marcian Manu, SANADOR: cancer de prostată sau adenom?