3 lucruri esențiale pentru sănătatea ta atunci când lucrezi de acasă

Nu poți nega că există beneficii atunci când lucrezi de acasă. Adesea, îți poți stabili propriul program, poți lucra în pijamale și nu trebuie să îți faci griji că șeful te supraveghează de aproape. Cu toate acestea, tot trebuie să ai grijă de tine, deoarece este ușor să te abați de la direcție atunci când biroul și casa se amestecă.
  • Publicat:
3 lucruri esențiale pentru sănătatea ta atunci când lucrezi de acasă

În timp ce lucratul din confortul propriei case are beneficii dovedite, este și ușor să dezvolți obiceiuri nesănătoase. Gustările frecvente, statul pe scaun ore în șir fără a te ridica sau dormitul în exces pot deveni sursele unor probleme de sănătate pe care nu le poți ignora.

Pentru a combate tendința spre sedentarism pe care o poate aduce munca de acasă, avem pentru tine câteva sfaturi despre cum să rămâi sănătos în această perioadă. Nu-ți face griji, nu sunt schimbări radicale. Totul se rezumă la stabilirea unor reguli și adoptarea unor obiceiuri noi și utile.

Practică exerciții de respirație

Este ușor să te simți agitat când lucrezi de acasă pentru perioade îndelungate. Pentru a întrerupe monotonia zilei de lucru, încearcă să adaugi exerciții de respirație în rutina ta. Dacă te simți stresat sau anxios, exercițiile de respirație te pot ajuta să te calmezi.

Poți încerca Integrarea Somato-Respiratorie, un sistem de exerciții de respirație foarte eficiente pentru reducerea anxietății. Având în vedere creșterea anxietății din cauza schimbării radicale a modului în care muncim și interacționăm cu ceilalți, obținerea unei guri de aer proaspăt prin această practică poate face diferența în viața ta. Integrarea Somato-Respiratorie implică un set de 12 exerciții diferite de respirație. Fiecare te ajută să canalizezi ritmul natural al corpului tău, contribuind la calmarea sistemului nervos. Prin aceste exerciții de respirație, poți elimina anxietatea și crește în mod general starea de bine.

Investește într-un birou cu înălțime reglabilă

O problemă majoră cu lucratul de acasă este că este destul de ușor să stai într-un singur loc toată ziua la birou sau chiar în pat, cu un laptop pe genunchi. Deși poate fi o plăcere (deoarece nu poți face asta într-un birou), să stai nemișcat atât de mult timp nu este benefic pentru sănătatea ta. Cu toate acestea, care este cea mai bună soluție?

Investește într-un birou cu înălțime reglabilă. Acesta te poate ajuta să fii activ în timp ce lucrezi, astfel încât să aduni un minimum de activitate pe parcursul întregii zile. Cu un astfel de birou îți va fi ușor să îl cobori și să te așezi atunci când dorești. Poți personaliza complet înălțimea în funcție de preferințele tale. Încearcă diferite variante de a sta în picioare în prima jumătate a zilei de lucru și de a te relaxa în cea de-a doua jumătate.

Stabilește-ți un program fix, pe care să îl respecți fără abatere

Un alt pericol când lucrezi de acasă este tentația de a lucra ore neobișnuite. La unele joburi ești obligat să lucrezi un număr specific de ore pe zi și nu se ține cont foarte mult de programul acestora, ceea ce duce la situații în care oamenii lucrează dimineața și apoi trec la un program de seară câteva zile pe săptămână. Varianta și mai rea este cea în care ajungi să lucrezi ore suplimentare doar pentru că ești acasă. Echilibrul este important atât la job, cât și în restul vieții tale. 

Deși pare inofensiv, nu este întotdeauna sănătos să ai programul complet haotic. Prin stabilirea unui orar fix și respectarea lui, vei putea să îți menții nivelurile de vigilență mintală mai ușor. Asta înseamnă că productivitatea ta va fi întotdeauna la cel mai înalt nivel. În ceea ce privește orele suplimentare, chiar dacă ești acasă, oboseala se poate acumula. Va trebui să plătești pentru asta în cele din urmă. Lucrează câteva ore în plus, când este absolută nevoie, dar nu exagera!

Profită de aceste sfaturi pentru a promova un mediu sănătos pentru munca de acasă. Poți avea ce-i mai bun din ambele lumi. Tot ce îți trebuie sunt câteva obiceiuri noi și consecvența de a te ține de structura pe care ți-ai creat-o.

Foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Nicoleta Agheana
Nicoleta Agheană este un jurnalist reputat, cu experienţă în lifestyle şi sănătate, realizând de-a lungul timpului articole şi proiecte atât pentru publicaţii internaţionale, cât şi pentru brandul “Ce se întămplă, doctore?”. Domeniile de interes pe care le acoperă Nicoleta Agheană ...
citește mai mult
Recomandare video
Boala de reflux gastroesofagian: ce presupune diagnosticul?