Secretul angajaţilor productivi, fericiţi şi sănătoşi. Cum vor arăta birourile anti-coronavirus din Olanda, Belgia şi Germania

Angajatorii, în colaborare cu arhitecţi şi designeri inovatori, au pus la punct un sistem prin care angajaţii să fie în siguranţă la locul de muncă.
Secretul angajaţilor productivi, fericiţi şi sănătoşi. Cum vor arăta birourile anti-coronavirus din Olanda, Belgia şi Germania

Reîntoarcerea la locul de muncă după aproape 2 luni de autoizolare la domiciliu poate părea înfricoşătoare, mai ales că pericolul coronavirusului încă nu a dispărut. Însă angajatorii, în colaborare cu arhitecţi şi designeri inovatori, au pus la punct un sistem prin care angajaţii să fie în siguranţă la locul de muncă.

Este şi cazul unei companii care oferă spaţii de birouri corona-proof numite Blue Zone Office în Olanda, Belgia şi Germania.

Modelul olandez: cameră termică la intrare, birouri spaţiate, cameră de relaxare, antrenor personal virtual, gel dezinfectant şi măşti la discreţie, gustări sănătoase

O companie din Amsterdam numită Tribes, care oferă spaţii pentru birouri flexibile, este prima din Europa care va implementa conceptul corona-proof în sediile de birouri din Olanda, Belgia şi Germania.  

În aceste sedii, tuturor angajaţilor li se ia temperatura la intrarea în clădire cu ajutorul unei camere termice. Toate birourile sunt dotate cu dispensere automate de măşti de protecţie, mănuşi şi gel dezinfectant, iar rutele sunt semnalizate prin atenţionări scrise.

„Am mizat pe modelul Blue Zone Office pentru că am observat o îmbunătăţire a calităţii vieţii în ţările care au implementat deja acest concept, precum Italia sau Japonia. Punem preţ pe stilul de viaţă sănătos – inclusiv alimentaţie, relaxare, odihnă şi mişcare. Acum, mai mult decât oricând, trebuie să ne sprijinim sistemul imunitar să fie la cote maxime, pentru a reduce riscul de infecţii virale”, a explicat Eduard Schaepman, fondatorul Tribes.

Aceste birouri sunt gândite astfel încât să le ofere angajaţilor ocazia să facă mişcare la muncă. Există o zonă special creată unde este amplasată o oglindă inteligentă unde angajaţii pot face kickboxing cu un antrenor personal virtual.

De asemenea, există şi o zonă de relaxare, cu scaune şi canapele speciale unde se pot bucura de un masaj sau chiar de o repriză scurtă de somn. Iar pentru a-i oferi sistemului imunitar un boost de energie, sunt amplasate aparate automate de unde angajaţii pot lua vitamine sau gustări sănătoase.

Birourile sunt dotate şi cu instalaţii de climatizare speciale, care asigură o combinaţie de temperatură scăzută şi umiditate ridicată, despre care se presupune că ar limita răspândirea virusurilor.

Sigur, astfel de modificări în designul sediilor de birouri necesită investiţii de zeci de mii de euro, dar criza actuală este văzută de Schaepman ca o „oportunitate grozavă pentru angajatori de a-şi muta atenţia asupra sănătăţii angajaţilor lor.”

Cu cât angajaţii sunt mai sănătoşi, cu atât vor fi mai productivi, mai implicaţi în business şi mai fericiţi!

Ce înseamnă Blue Zone Office

Conceptul are la bază 9 elemente prin care angajaţilor le sunt asigurate productivitatea, sentimentul de bine şi sănătatea la locul de muncă, şi anume:

  • Mişcarea naturală – să te mişti fără ca măcar să fii conştient de acest lucru (exemple: începutul săptămânii cu sesiuni de yoga la birou, promovarea ideii de a veni o zi pe săptămână cu bicicleta la birou, plimbările scurte după masa de prânz la birou)
  • Scopul – să îţi descoperi „de ce”-ul (exemple: invită un life coach într-o zi a săptămânii, în care angajaţii să înveţe ceva util despre pasiunea lor, pune angajaţii să scrie o scrisoare către eul lor viitor, amplasează o tablă pe care angajaţii pot scrie ce vor să fie sau să devină)
  • Destresarea – identificarea momentelor de a scăpa de stres (exemple: redu la jumătate programul de lucru vinerea, practică respiraţia profundă înainte de o şedinţă, ţine sesiuni de mindfulness în zilele de luni)
  • Regula 80% – opreşte-te din mâncat când eşti 80% sătul (exemple: invită un nutriţionist la birou care să discute cu angajaţii despre obiceiurile lor alimentare, încurajează mâncatul sănătos prin amplasarea unor vendere cu fructe proaspete, batoane proteice şi seminţe, evită bufetul suedez excesiv la evenimente)
  • Mizează pe plante – mai puţină carne, mai multe vegetale (exemple: oferă-le angajaţilor o carte de gătit cu reţete vegane, invită un bucătar pentru demonstraţii culinare cu produse locale, oferă mese vegane sau vegetariene integral)
  • Vinul de la ora 5 – un pahar pe zi pentru prieteni (exemple: invită un somelier care să le spună angajaţilor de ce este bine să consume vin cu moderaţie, dăruieşte o sticlă cu vin angajaţilor, răsfaţă-ţi angajaţii cu o escapadă în weekend la o vinărie)
  • „Tribul” potrivit – înconjoară-te cu oameni inteligenţi, optimişti şi receptivi la noutate (exemple: încurajează munca în echipă, invită un psiholog la birou pentru a le vorbi angajaţilor, oferă-le angajaţilor oportunitatea de a face voluntariat într-un anumit domeniu)
  • Familia pe primul loc – milenialii sunt prima generaţie care chiar pune pe primul loc timpul petrecut cu familia (exemple: organizează evenimente la care pot participa membrii familiei angajaţilor, oferă-le angajaţilor oportunitatea de a-şi stabili singuri programul de lucru pentru a nu rata diverse evenimente în familie, discută mai mult cu angajaţii despre viaţa lor familială)
  • Apartenenţă – găseşte un scop comun la care să adere toţi (exemple: invită un speaker motivaţional care să le vorbească angajaţilor, organizează periodic workshopuri  în care angajaţii să afle lucruri noi şi să îşi aducă aportul prin idei proprii pentru succesul companiei)

Sursa foto: Tribes

Recomandări:
De ce NU spui NU?
De ce NU spui NU?
Singurătatea: ce ascunde?
Singurătatea: ce ascunde?