Cum să scapi de dependența gândirii negative? Explică Gina Veveriță, coach

Pandemia, dar și evenimentele personale cu conotație negativă ne pot bloca emoțional. Mai mult, putem rămâne captivi unui tipar de gândire negativă.
Cum să scapi de dependența gândirii negative? Explică Gina Veveriță, coach
Gina Veveriță, coah, foto arhivă

Nu este întotdeauna ușor de depistat sau de acceptat, însă multe persoane sunt dependente de gândurile negative. Acest tip de gândire se poate instala ”fără să simți”după episoade de traume, frici, dezamăgiri. Despre dependența de gânduri negative, am stat de vorbă cu Gina Veveriță – Master Trainer de NLP, Time Line Therapy®, Trainer Hipnoterapie și Coaching.

 

CSÎD: Care ar fi simptomele unei gândiri de tip negativ?

Gina Veveriță: Credințe care te limitează, stima de sine scăzută, crezi despre tine că nu ești suficient de bun, amâni lucruri…

Blocajele emoționale pot duce la blocaje în gânduri negre

CSÎD: De ce devenim dependenți de gândurile negative?

Gina Veveriță: Uneori ne blocăm în propriul nostru model de gândire și avem nevoie, trebuie să întindem mâna pentru ajutor. Adică să cerem o altă părere cuiva care vrea să fie sincer. Cuiva care nu trăiește în mediul nostru cotidian.

CSÎD: Mai concret, cum poate o persoană care nu trăiește în mediul nostru să ne deschidă ochii asupra gândirii de tip negativ?

Gina Veveriță: Să ne arate ce văd ei pentru că atunci când vorbim cu aceiași oameni cu care ne înconjurăm zilnic, rămânem prinși în același mod de gândire, mai mult, acesta este întreținut și chiar amplificat.

O perspectivă nouă, da, reflectă propriile noastre proiecții dar reflectă și lucrurile de care noi s-ar putea să nu fim conștienți, și astfel vei avea posibilitatea să observi tiparele prin care te autosabotezi.

Idei de gânduri pozitive cu care să începem ziua și pe care să ne concentrăm

CSÎD: Cu ce gânduri să începem o zi bună? Dă-ne exemple concrete.

Gina Veveriță: Iată câteva fraze concrete, numai bune pentru a avea o zi bună: ”Eu sunt singura persoana responsabilă de rezultatele mele”. ”Eu sunt persoana care creează universul din jurul meu.” ”Oamenii cu care mă întâlnesc sunt propria mea proiecție, așadar aleg ce gândesc și ce vreau să simt.” ”Renunț să fiu reactiv la efectul mediului extern.” ”Renunț să vreau să ating perfecțiunea, sunt persoana care trece la acțiune, care vrea să trăiască o viață împlinită. ”Mențin atenția pe ceea ce vreau, nu pe ceea ce NU vreau.”

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Asist. Univ. Drd. Daniel Referendaru: tehnica „dinți într-o zi”