3 obiceiuri care îți schimbă viața în bine pe care le înveți la psihoterapie

Ai putea crede că unele probleme pe care le întâmpini sunt piatră de hotar și nu au rezolvare. Însă de cele mai multe ori, tu ai resursele pentru a le rezolva sau privi dintr-un unghi favorabil.
27.07.2021
3 obiceiuri care îți schimbă viața în bine pe care le înveți la psihoterapie
foto Shutterstock

Acum 20, 30 de ani, în România să spui că te gândești să mergi la psiholog ar fi echivalat în multe medii cu a declara în gura mare într-o piață publică cu ”sunt nebun”. În mare parte, noi românii, vorbim despre problemele care ne macină cu prietenii, familia și chiar cu necunoscuții. Și cumva reușim să găsim sfaturi, soluții ușor. Chiar dacă nu cele mai potrivite… Acum opinia publică este mult mai deschisă cu psihoterapie și tot mai mulți români se bucură de efectele benefice.

În țările nordice, mai cu seamă în Germania are loc un alt fenomen în acest deceniu privitor la expunerea problemelor personale în fața altor persoane. Să te plângi prietenilor sau necunoscuților de problemele pe care le întâmpini ar fi un act de ”neînțeles” în multe medii. Căci există psihologi, psihoterapeuți cu care poți discuta. Dacă nu mergi la psihoterapie (10 ședințe sunt incluse anual în asigurarea națională de sănătate) și să ceri sfaturi apropiaților ai putea fi catalogat ca o persoană care nu poate manageria propria viață.

Închei această paranteză și redau 3 obiceiuri care schimbă viața în bine pe care le înveți la psihoterapie inspirate de la români și nemți care au trecut fizic sau online pragul psihologului.

Meditația

Sună foarte filosofic și complicat să meditezi însă tot timpul se începe cu începutul – cu meditația ghidată. Prin ajutorul meditației ghidate poți accesa lumi interioare de care nu erai conștient și te poți ”îmbăia” într-o stare de bine din cap până în picioare. Și nu trebuie să mergi la psihoterapeut pentru asta, poți încerca programe online sau accesa chiar pe youtube meditații ghidate pentru a înțelege despre ce e vorba.

Respirația conștientă

Se pare că 90% dintre oameni nu respiră corect. Cel mai adesea respirăm superficial. Ca și la yoga, Pilates, la psihoterapie se pune accent pe respirația conștientă și profundă. Nimic nu e mai ușor și mai plăcut decât să respiri corect. Poți astfel să oxigenezi organele interne, să atenuezi diverse dureri în corp, să reduci anxietatea. Și în tratamentul depresiei se pune accent pe tehnici de respirație. Orice dimineață începută cu câteva minute de respirație profundă sunt calea spre o zi în care vă veți simți bine în propria piele.

Conectarea cu natura

Oricât de banal ar părea, dar este unul dintre cele mai bune exerciții pentru a te simți bine în pielea ta. Mergi desculț pe iarbă, pe nisip, intră cu picioarele în apă. Miroase toate plantele, florile și chiar scoarța copacilor. Culege flori, aleargă, admiră răsăritul, apusul. Nu te sfii să te joci cu nisip, să te rostogolești în iarbă… Fiind prezent aici și acum alungi și gândurile anxioase.

Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața