Cum să ajuți copilul să doarmă bine

10 sfaturi adresate părinților pentru un somn sănătos la copil (până la vârsta de 12 ani).
22.03.2021 | Dragoi Madalina
Cum să ajuți copilul să doarmă bine
Copiii au nevoie de multe ore de somn decât adulții, foto Shutterstock

 Somnul este esențial pentru buna dezvoltarea fizică, psihică și intelectuală a copiilor de toate vârstele. Respectarea câtorva reguli încă de la începutul vieții, vor facilita somnul copiilor. În plus, părinții pot profita de bunul exemplu al copiilor și se pot odihni și ei corespunzător.

 

Cu ocazia Zilei Mondiale a Somnului (19 martie) medici pediatri și experți în somn au făcut dat publicității un set de reguli adresate părinților, bunicilor în ceea ce privește somnul copiilor. Una dintre reguli este să respectați cu sfințenie orele de somn de care au nevoie copiii în funcție de vârstă. Chiar dacă au tendința de a protesta atunci când îi anunțați că este ora de somn, creați mediul ambiant perfect pentru dormit și fiți relaxat. Astfel și copilul se va putea relaxa și odihni.

Ora la care copiii dorm (după-amiază, seara etc) trebuie respectată cu sfințenie

Dar asta nu înseamnă că nu pot dormi în căruț, în sistemul de purtare etc atunci când este necesar.

Duceți copilul la culcare la aceeași oră în fiecare seară, de preferință înainte de ora 21:00. Programul de somn trebuie să fie adecvat vârstei.

Stabiliți o rutină consistentă de culcare.Faceți dormitorul copilului dvs. să fie mai bun – rece, întunecat și liniștit. Încurajați-vă copilul să adoarmă independent. Evitați lumina puternică la culcare și în timpul nopții și creșteți expunerea la lumină dimineața.

Nu îi învățați pe copii să adoarmă cu televizorul deschis

Evitați mesele grele și exercițiile puternice aproape de culcare. Păstrați toate elementele electronice, inclusiv televizoarele, calculatoarele și telefoanele mobile în afara dormitorului și limitați utilizarea electronicelor înainte de culcare. 

Alimentația este foarte importantă nu doar a păstra starea de sănătate și pentru creștere ci și pentru a favoriza somnul de calitatate. Evitați cofeina, inclusiv băuturi acidulate, cafea și ceaiuri (precum și ice tee).

Nu îi trimiteți pe copii să doarmă atunci când le este foame, dar nici să nu le dați dulciuri sau țineți un program zilnic regulat, respectând orele meselor.

Sursă: http://www.worldsleepday.org/

Copilul tău are diabet?
Copilul tău are diabet?