Copilul tău are diabet?

Iată câteva sfaturi pentru părinții copiilor cu diabet zaharat.
23.03.2021
Copilul tău are diabet?
foto Shutterstock

Ești părintele unui copil cu diabet? Iată câteva sfaturi legate de recunoașterea simptomelor hipoglicemiei și gestionarea crizelor hipoglicemice. Iată câteva sfaturi oferite de Federația Asociațiilor Diabeticilor din România (FADR). În România se derulează campania de conștientizare a simptomelor hipoglicemiei – „Viața mea cu hipoglicemie”.

Învăță-ți copilul să își identifice simptomele de hipoglicemie. Vorbește-i deschis despre afecțiunea pe care o are și cu calm. Dacă sunt foarte activi, testați-le mai des glicemia în acele momente. Discutați cu medicul despre ce puteți face pentru a preveni hipoglicemiile în aceste situații.Dacă folosesc pompă de insulină, deconectați pompa în timpul hipoglicemiei.

Copiii cu diabet trebuie să ceară mereu ajutor

Spuneți-le să ceară ajutor dacă nu se simt bine și nu sunt acasă (la grădiniță, școală, când rămân peste noapte la altcineva). Învățați copilul cum să își trateze simptomele de hipoglicemie

Nu căutați vinovați pentru crizele de hipoglicemie

Nu vă considerați vinovați dacă copilul face o hipoglicemie, se întâmplă acest lucru dincolo de controlul nostru. În plus, tot managementul diabetului este pe principiul ”încercare – eroare”: e important să fim atenți și să vedem ce putem învăța din fiecare situație

Copiii cu diabet pot fi activi

Nu interziceți copilului să fie activ din cauza fricii de hipoglicemie. Este important să învețe că poate avea o viață normală, chiar dacă sunt momente în care e nevoie de câteva acțiuni si precauții suplimentare. Vorbiți cu medicul despre episoadele de hipoglicemie ale copilului

Trusa de urgență – necesară

Spuneți medicului să vă prescrie pe rețetă cel puțin un kit de glucagon (tratament de urgență în caz de hipoglicemie) și învățați să îl folosiți în caz de hipoglicemie severă. Instruiți profesorii ce să facă în cazul în care observă că copilul vostru nu se simte bine (să îi testeze glicemia, să îl ajute să ia tratamentul pentru hipoglicemie, să vă anunțe de cele întâmplate).

Nu îi dați dulciuri dacă are o criză de hipoglicemie

Dacă copilul tău face un episod de hipoglicemie severă și își pierde cunoștința, NU încerca să îi dai zahăr sau suc. Sună la 112, administrează-i glucagon dacă ai la îndemână, verifică-i semnele vitale, așează-l în poziția laterală de siguranță și așteaptă ambulanța.

Cel mai nou articol Video:
Nora Neghină, psiholog: cel mai des întâlnite dependențe la români