Vitamina B6 – beneficii, deficit, exces, DZR, surse

Vitamina B6 are un rol important în formarea hemoglobinei, în metabolismul aminoacizilor, proteinelor, glucidelor şi lipidelor, fiind şi stimulent muscular.
Vitamina B6 – beneficii, deficit, exces, DZR, surse
Cereale integrale – sunt recomandate în special ovăzul şi orzul, cereale bogate în vitamine, minerale, fibre (betaglucan) şi alte substanţe care pot reduce în mod natural nivelul colesterolul.

Vitamina B6, cunoscută şi sub numele de piridoxină, face parte din complexul de vitamine B şi are un rol important în formarea hemoglobinei, în metabolismul aminoacizilor, proteinelor, glucidelor şi lipidelor (îndeosebi al acizilor graşi esenţiali), fiind şi stimulent muscular; are influenţă benefică asupra pielii, precum şi în procesul de creştere.

De asemenea, piridoxina poate ajută în tratamentul afecţiunilor cardiovasculare, ameliorează simptomele sindromului premenstrual, depresiei, artritei, elimină senzaţia de greţuri matinale în cazul femeilor însărcinate şi previne instalarea afecţiunilor oculare cauzate de înaintarea în vârstă.

Deficitul de vitamina B6 se manifestă prin: slăbiciune musculară, anemie, insomnie, căderea părului, oboseală, piele uscată., pierdere în greutate, tulburări neurologice, inflamaţii ale limbii.

Excesul de vitamina B6 este extrem de rar, însă poate apărea în cazul administrării unor doze ridicate, peste limita recomandată, pe o perioadă îndelungată de timp, caz în care persoana se poate confrunta cu fotosensibilitate, arsuri stomacale, greaţă, tulburări sensitive şi motorii.

Doza zilnică recomandată de vitamina B6 este de 0,1 mg la sugarii între 0-6 luni, 0,3 mg la sugarii între 7-12 luni, 0,5 mg la copiii între 1-3 ani, 0,6 mg la copiii într 4-8 ani, 1 mg la copiii între 9-13 ani, 1,2-1,3 mg la adolescenţii între 14-18 ani, 1,3 mg la adultii între 19-65 ani, 1,5-1,7 mg la adulţii peste 65 de ani, 1,9 mg la femeile gravide şi 2 mg pentru femeile care alăptează.

Cele mai bune surse naturale de vitamina B6 sunt: drojdia de bere, cerealele integrale, bananele, somonul, spanacul, gălbenuşul de ou crud, seminţele de floarea-soarelui, avocado.

Citeste aici despre analiza medicala aferenta determinarii nivelului de vitamina B6 in organism.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Vitamina B5
Vitamina B5
Cel mai nou articol Video:
Natalia Pavalachi Pittet, sexolog: Cum discutăm cu copiii și adolescenții despre sex