Calciul

Calciul intră în componenţa oaselor şi dinţilor şi este esenţial pentru procesele de creştere, transmiterea impulsului prin fibrele nervoase, funcţionarea normală a muşchilor, coagularea sângelui şi transportul substanţelor prin membranele celulelor.
Autor: Paula Rotaru
Calciul

Calciul intră în componenţa oaselor şi dinţilor şi este esenţial pentru procesele de creştere, transmiterea impulsului prin fibrele nervoase, funcţionarea normală a muşchilor, coagularea sângelui şi transportul substanţelor prin membranele celulelor.

Deficitul de calciu se manifestă prin: contracturi musculare involuntare (tetanie), osteoporoză, tulburări de ritm cardiace.

Excesul de calciu poate avea efecte toxice precum tulburări digestive, litiază renală, calcificări în ţesuturile moi, hipertensiune arterială

Doza zilnică recomandată de calciu este de 210 mg pentru sugarii între 0-6 luni, 270 mg pentru sugarii între 7-12 luni, 500 mg pentru copiii între 1-3 ani, 800 mg pentru copiii între 4-8 ani, 1300 mg pentru adolescenţii între 9-18 ani, 1000 mg pentru adulţii între 19-50 de ani, 1200 mg pentru persoanele trecute de vârsta de 50 de ani, 1800 mg pentru gravidele şi femeile care alăptează sub 18 ani, 1000 mg pentru femeile gravide şi celecarealăptează între 19-50 de ani.

Cele mai bune surse naturale de calciu sunt: laptele şi produsele lactate, tofu preparat prin precipitare cu carbonat de calciu, dar şi în legumele frunzoase verzi, arpagic, peştii cu oase mici (sardine, somon conservat), moluşte şi stridii. Sucul de portocale îmbogăţit conţine cantităţi de calciu comparabile cu laptele.

Vitamina U
Vitamina U
Cel mai nou articol Video: