Balonare şi retenţie de apă? Află cum să scapi de ele!

Balonarea este un simptom des întâlnit, cu precădere în rândul femeilor, din cauza modificărilor hormonale. De asemenea, cei care suferă de tiroidă se plâng adesea de balonare şi retenţie de apă. Dacă vrei să scapi de aceste probleme, iată ce ai de făcut!
08.07.2020 | Autor: Paula Rotaru
Balonare şi retenţie de apă? Află cum să scapi de ele!

Balonarea este un simptom des întâlnit, cu precădere în rândul femeilor, din cauza modificărilor hormonale. De asemenea, cei care suferă de tiroidă se plâng adesea de balonare şi retenţie de apă.

Hipotiroidismul este asociat frecvent cu balonarea, creşterea în greutate şi retenţia de apă în ţesuturi. Descoperă aici ce boli poate ascunde balonarea!

 

Dacă vrei să scapi de aceste probleme, iată ce ai de făcut!

Sfaturi utile pentru a scăpa de balonare

În primul rând, asigură-te că nu au probleme cu tiroida. Mergi la medic, fă-ţi analize de sânge şi, dacă descoperit că hormonii tiroidieni nu sunt în limitele normale, urmează întocmai tratamentul recomandat de specialist. 

Apoi, îndreaptă-ţi atenţie spre mişcare. Fă în fiecare zi exerciţii fizice, măcar 30 de minute. Pe lângă faptul că mişcarea te ajută să te menţii în formă, va duce şi la eliminarea balonării, ameliorează tranzitul intestinal şi eliberează endorfine, hormonii fericirii.

Renunţă la fumat! Inhalarea fumului şi a aerului duce la balonare, dar şi la probleme de sănătate multe mai grave, pe care le cunoşti deja. 

Evită constipaţia! Cum? Evitând alimentele care o provoacă şi consumând din belşug apă şi produse bogate în fibre. 

Citeşte cu atenţie prospectul medicamentelor! Unele analgezice sau suplimente pot cauza constipaţie şi balonare. 

Fă-ţi un jurnal alimentar! E foarte posibil ca balonarea să fie cauzată de anumite alimente pe care sistemul tău digestiv nu le tolerează. Intoleranţa la lactoză, la gluten sau malabsorbţia fructozei sunt principalii factori de risc în apariţia balonării.

Asigură-te că îi aduci organismului un aport optim de calciu şi magneziu, două minerale deosebit de importante pentru buna funcţionare a întregului organism. 

Mişcorează porţiile de mâncare – nu mânca până simţi că nu mai poţi, ci opreşte-te în punctul în care simţi că ţi-ai potolit foamea. De asemenea, nu înfuleca. Dacă mănânci pe fugă, vei înghiţi mai mult aer şi te vei balona ulterior.

Alte sfaturi utile împotriva balonării: renunţă la guma de mestecat, nu folosi un pai pentru a consuma băuturi, găteşte legumele (cele crude balonează), nu consuma carbohidraţi seara, bea un pahar cu apă cu 30 de minute înainte de fiecare masă.

Alimente care te scapă de balonare

  • legume bogate în apă (salată verde, castraveţi, spanac etc.)
  • fructe (papaya, mere, avocado, pepene, ananas, mango, babane, roşii)
  • iaurt natural
  • cereale integrale, quinoa, orez brun, ovăz
  • condimente (gihimbir, mentă, piper negru)
  • peşte (în special somon)

Descoperă aici mai multe alimente care te scapă de balonare!

Alimente la care trebuie să renunţi: băuturi carbogazoase îndulcite, alcool, alimente cu mult zahăr sau sare, prăjeli, mezeluri procesate. 

Consultă aici lista completă a alimentelor care balonează!

Cât priveşte retenţia de apă, Teresa Tapp, antrenor personal de succes, oferă două trucuri utile:

  • cât mai multă mişcare, pentru a stimula sistemul limfatic
     
  • reducerea consumului de carbohidraţi (paste, pâine, zahăr, alcool). Pentru fiecare gram de carbohidraţi, corpul reţine 3 grame de lichid. Consumă mai multe proteine de calitate şi ia în considerare suplimentele cu alfalfa (lucernă), care ajută la eliminarea acidului uric, la normalizarea echilibrului hidric, combate problemele urinare şi retenţia de apă în ţesuturi.

Dacă ţii cont de aceste recomandări, balonarea şi retenţia de apă vor fi de domeniul trecutului! 

Cel mai nou articol Video: