Top alimente care provoaca balonare

Balonarea reprezinta o acumulare de gaze in intestine, in cantitate mai mare decat in mod normal, insotita de o senzatie neplacuta.
Top alimente care provoaca balonare

Balonarea reprezinta o acumulare de gaze in intestine, in cantitate mai mare decat in mod normal, insotita de o senzatie neplacuta. Aceasta este pricinuita, in general, de un regim alimentar neadecvat nevoilor personale.

Iata cateva categorii de alimente pe care e bine sa le ocoliti daca stiti ca aveti o digestie mai greoaie si va balonati frecvent:

1. Anumite legume

Ajunse in intestine, unele legume produc mai mult gaz decat altele, iar fiecare dintre noi avem un organism mai mult sau mai putin tolerant, mai capabil sau mai putin capabil de a absorbi aceste gaze. Daca stiti ca aveti o sensibilitate aparte, ocoliti fasoalea, lintea, brocoli, conopida, varza simpla precum si pe cea de Bruxelles, ceapa, ardeiul gras.

2. Bauturi carbogazoase

Pentru ca sunt bogate in dioxid de carbon, toate aceste bauturi, incepand cu apa minerala carbogazoasa si sfarsind cu sucurile acidulate, va baloneaza. Alte bauturi din categoria celor acide (cafeaua, sucul proaspat de portocale, alcoolul, ciocolata fierbinte), pot irita mucoasa gastrica, provocand inflamatie si, bineinteles, senzatie de balonare. Evitati-le pe cat posibil!

3. Lactate

Daca suferiti de intoleranta la lactoza, uitati de orice produs pe baza de lapte. Lactoza, imposibil de digerat in acest caz, trece direct in colon unde genereaza o acumulare mare de gaze ca urmare fapului ca bacteriile existente aici incearca sa o descompuna. Daca nu puteti consuma lactate, aveti drept alternativa o serie de alte alimente bogate in calciu care va ajuta sa va mentineti sanatatea sistemului osos.

4. Grasimi

Tot ce este prajit in ulei si ne face cu ochiul in restaurantele fast-food cauzeaza balonare. Cartofi prajiti, aripioare de pui, gogosi, cascaval pane, nici unele nu sunt indicate persoanelor care sufera de balonare (desigur, nici persoanelor sanatoase!) intrucat stomacul are nevoie de mai mult timp pentru a descompune grasimile si a le digera, ceea ce favorizeaza acumularea de gaze.

5. Sare

Excesul de sare in organism provoaca inflamatie, balonare si tulburari ale tensiunii. In plus, alimentele bogate in sodiu favorizeaza retentia de apa, ceea ce conduce la o senzatie de greutate, picioare umflate, pungi sub ochi, balonare. Consumati sare in cantitati cat de mici si inlocuiti-o cand puteti cu ierburi aromatice pentru un plus de savoare.

Cele mai la indemana tratamente impotriva balonarii sunt reprezentate de corectarea obiceiurilor alimentare negative, miscare (da mersul pe jos ne ajuta si sa avem un abdomen plat), de ceaiuri sau drajeuri pe baza de plante.

Diana Suciu

Diana Suciu este un jurnalist cu experienţă în realizarea de ştiri şi articole pentru on line, fiind unul dintre primii redactori ai site-ului “Ce se întâmplă, doctore?”. De-a lungul timpului, Diana Suciu a scris sute de ştiri, articole şi interviuri atât pentru revista “Ce se întâmplă, ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Sorina Fredholm, antreprenor de wellness: Trucuri pentru preparate vegane gustoase