Ai diabet? Iată 10 sfaturi să treci mai uşor prin pandemia de coronavirus

Bolnavii de diabet sunt unii dintre cei mai expuşi bolnavii cu boli preexistente la a face forme severe ale coronavirusului. Iată cum se pot proteja în vreme de pandemie.
Ai diabet? Iată 10 sfaturi să treci mai uşor prin pandemia de coronavirus

În aceste vremuri tulburi în care nu ştim unde va duce, cum şi când se va încheia pandemia cu coronavirus, bolnavii de diabet – aflaţi în grupa de risc major – se simt, probabil, ca într-un carusel emoţional. Incertitudinea, dar şi faptul că unii dintre bolnavii de diabet zaharat fac forme severe de coronavirus îi fac pe cei ce suferă de această boală să se simtă în prima linie. Este important, dacă ai diabet, să urmezi câteva sfaturi importante pentru a-ţi proteja sănătatea.

Vorbeşte cu medicul diabetolog

Mai întâi de toate, vorbeşte neapărat cu medicul care îţi urmăreşte boala să ai un plan nutriţional adecvat. Interesează-te dacă poţi apela oricând la el şi dacă te poate consulta online. Este foarte important să îţi controlezi nivelul zahărului din sânge pentru a-ţi menţine sistemul imunitar la cote ridicate.

Monitorizează-ţi glicemia

Acum, mai mult decât oricând, e nevoie să îţi ţii glicemia sub control. Aşa că testeaz-o mai des decât de obicei. În perioadele stresante, glicemia poate creşte foarte uşor, fără să îţi dai seama. Însă, dacă faci este mai des, vei şti cum stai şi, în funcţie de valoarea glicemiei, ştii ce şi cum să mănânci, dacă măreşti doza pastilelor sau a insulinei.

Fă stocul de medicamente

Este important să ai în casă medicamentele de care ai nevoie. Sau, mai ales dacă e vorba de insulină, care îţi este vitală. Tocmai de aceea, ai grijă să fii aprovizionat cu medicamente şi insulină pe o perioadă mai mare de timp. Nu uita de testere pentru aparatul cu care îţi monitorizezi glicemia, ace şi seringi pentru insulină. Dacă nu poţi ieşi din casă, roagă un apropiat să te ajute.

Fii conectat

Discută cu prietenii, cu cei apropiaţi, cu comunitatea de diabetici pe care, probabil , o ai. Roagă pe cineva din families ă îţi instaleze Facetime, Zoom, Skype sau orice aplicaţie video ori audio ce te poate conecta cu cei apropiaţi, astfel încât să nu te simţi singur sau izolat.

provizii

Ar fi bine să ai în debara provizii pentru două, trei săptămâni, măcar. Conserve de ton, de legume, fructe uscate, seminţe şi nuci. Nu uita ca la conserve să speli bine legumele pentru a îndepărta excesul de sare, iar la fructe, excesul de zahăr. Dacă nu le speli bine, îţi poţi da foarte uşor glicemia peste cap. La fel şi cu fructele uscate care au un conţinut ridicat de zahăr. E bine, totuşi, să le ai printer provizii, dar să mănânci doza recomandată de medicul diabetolog.

Nu uita de carbohidraţi

Chiar dacă în regimul unui diabetic, carbohidraţii trebuie mâncaţi cu măsură, aceştia sunt foarte importanţi. E bine să ai la îndemână nişte carbohidraţi simpli: miere, gem, bomboane. În cazul în care ai nevoie să îţi creşti glicemia, nu te simţi bine şi nu eşti în stare să ai o masă normal, aceşti carbohidraţi te ajută.

Fii creativ cu ceea ce mănânci

Acum ai timp să cauţi reţete specific pentru diabet şi să fii creative. Să faci salate sau deserturi la care te-ai tot gândit, dar n-ai avut timp să le experimentezi. Mesele pot deveni prilej de creativitate şi ingeniozitate. Plus că te vei bucra să descoperi asocieri noi, mixuri inedite şi gusturi surprinzătoare.

Fă exerciţii zilnic

Dacă nu mai poţi merge la sală sau la îm=not, ori dacă nu-ţi mai poţi face alergarea zilnică, nu-I nimic. Important este să faci zilnic exerciţii. Este la fel de important ca a lua medicamente împotriva diabetului. Cu ajutorul activităţii fizice poţi gestiona mult mai uşor zahărul din sânge, dar şi stresul, despre care ştim că are o legătură direct cu creşterea glicemiei. Aşa că amenajează-ţi un colţ în casă unde poţi să îţi pui o saltea şi să poţi face sport. Acum e momentul să încerci o aplicaţie nouă, sau nişte exerciţii pentru care nu ai avut timp până acum.

Nu-ţi neglija somnul

Dacă vrei să ai un somn odihnitor, e nevoie de optimism, meditaţie, mindfulness şi o pauză de la ştirile care se derulează cu repeziciune pe ecranele televizoarelor, tabletelor sau telefoanelor La un moment dat, seara, stinge din lumini, închide televizoarele şi, mai degrabă, ascultă o muzică liniştitoare ori citeşte o carte ce aştepta de multă vreme să fie citită.

Rămâi la curent

Chiar dacă nu laşi televizorul pe canalele de ştiri toată ziua, ar trebui să verifici anunţurile autorităţilor, pentru a fi informat. Mai ales că acum informaţiile cu privire la drepturile de circulaţie se schimbă rapid.