Alimentele care te feresc de radiațiile UV. Ce să mănânci în această perioadă

  • Publicat:

Alimentele nu au numai rol nutritiv, acestea pot proteja și de radiațiile utraviolet, avertizează specialiștii. Iată ce alimente ne sunt recomandate în dieta zilnică.

10 alimente cu rol fotoprotector

Aceste alimente nu înlocuiesc necesitatea utilizării cremei cu SPF, dar pot oferi un sprijin valoros pentru sănătatea pielii atunci când sunt integrate într-o dietă echilibrată, potrivit celor mai recente cercetări.

Citește și: Fotoîmbătrânirea pielii – ce consecințe au razele ultraviolete asupra pielii și cum folosim corect crema de protecție solară

Fructele și legumele bogate în antioxidanți

Alimentele precum afinele, căpșunele, murele, strugurii, rodiile și citricele sunt bogate în antioxidanți (vitaminele C și E). Acești antioxidanți ajută la combaterea radicalilor liberi generați de expunerea la soare și contribuie la menținerea sănătății pielii.

Roșiile

Roșiile au un conținut sporit de licopen, un antioxidant asociat cu protecția împotriva radiațiilor UV și a leziunilor cutanate. Găsindu-se într-o varietate de forme, de la roșii proaspete la pastă de roșii și sosuri, licopenul poate sprijini sănătatea pielii în fața razelor UV.

Fructele de pădure

Afinele, căpșunele și alte fructe de pădure conțin antociani, antioxidanți care pot ajută la prevenirea deteriorării pielii cauzate de radiațiile UV și pot sprijini sănătatea generală a pielii.

Peștele

În special cel gras, precum somonul, macroul și sardinele. Reprezintă o sursă bogată de acizi grași omega-3, care au proprietăți antiinflamatorii și pot contribui la menținerea sănătății pielii, ajutând la prevenirea arsurilor solare și la reducerea riscului de daune cutanate.

Semințele și nucile

Semințele de floarea-soarelui, migdalele și nucile conțîn vitamina E, un antioxidant care poate ajută la protejarea celulelor pielii împotriva daunelor cauzate de radiațiile UV.

Ceaiul verde

Polifenolii din ceaiul verde pot contribui la protecția pielii împotriva radiațiilor cu ultraviolete și la prevenirea îmbătrânirii premature.

Spanacul

Spanacul este benefic pentru sănătate. Vitaminele prezente în spanacul crud oferă protecție eficientă împotriva soarelui, în mod natural, iar procesul de îmbătrânire al pielii va fi încetinit.

Cacaua

Cacaoa este o substanță foarte sănătoasă care conține 712 compuși, dintre care mulți au rol antioxidant puternic și protectiv pentru piele. Flavonolii prezenți în cacao protejează inima, reduc riscul de atac de cord, accident vascular cerebral și previn hipertensiunea arterială, dar aceiași compuși apară și celulele pielii.

Pepenele verde

Pepenele verde este și acesta bogat în licopen, cel care le oferă culoarea roșie. Consumați acest fruct delicios pentru că pielea dvs. să fie protejată de razele soarelui.

Ardeii

Ardeii roșii, galbeni, portocalii care au culoare grație pigmentilor naturali numiți carotenoide. Acești antioxidanți se convertesc în vitamina A în organism și ajută la protejarea celulelor pielii prin stoparea distrugerii stratului subțire de lipide care înconjoară celulele pielii.

FOTO: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc