Efectele benefice ale cafelei asupra sportivilor

Eşti în căutarea unei băuturi care să te energizeze suficient cât să faci faţă şedinţelor intense de la sală? Energizantele clasice sau cele dedicate sportivilor nu îţi asigură energia de care ai nevoie? În acest caz, îţi dăm o veste bună, şi anume că soluţia problemelor tale stă într-o...ceaşcă de cafea. Da, ai auzit bine, pentru rezistenţă de durată şi performanţe de invidiat la sala de sport trebuie doar să bei o ceaşcă de cafea înainte de antrenament, iar succesul este garantat. Iată 5 beneficii ale cafelei pentru cei care iubesc sportul:
Autor: Paula Rotaru
Efectele benefice ale cafelei asupra sportivilor

Eşti în căutarea unei băuturi care să te energizeze suficient cât să faci faţă şedinţelor intense de la sală? Energizantele clasice sau cele dedicate sportivilor nu îţi asigură energia de care ai nevoie?

În acest caz, îţi dăm o veste bună, şi anume că soluţia problemelor tale stă într-o… ceaşcă de cafea. Da, ai auzit bine, pentru rezistenţă de durată şi performanţe de invidiat la sala de sport trebuie doar să bei o ceaşcă de cafea înainte de antrenament, iar succesul este garantat.

 

Iată 5 motive să bei cafea dacă eşti un împătimit al sportului:

 

  • Accelerează arderea grăsimilor


Cafeaua înainte de antrenament poate influenţa activitatea celulelor grase, care se vor comporta ca resursă de energie şi vor fi distruse.

Astfel, glicogenul, principalul suport al energiei, este scutit de acest efort şi va fi evitată formarea grăsimii dar şi senzaţie de epuizare. De asemenea, compuşii din boabele de cafea acţionează ca un inhibitor al apetitului, scăzând dorinţa exagerată de a înfuleca după un antrenament intens la sală.

  • Creşte performanţa


Mai multe studii au demonstrat o importantă legătură între consumul de cafea şi performanţele sportive. Astfel, un raport publicat în jurnalul de Medicină Sportivă din Statele Unite arată că prin consumul regulat de cafea este asigurată o rezistenţă îndelungată.

  • Îmbunătăţeşte concentrarea

Pentru un antrenament eficient şi producti, cafeaua neagră, simplă, fără zahăr sau lapte este perfectă pentru ca tu să te concentezi la maximum pe ceea ce ai de făcut.

  • Te fereşte de febra musculară

Majoritatea preferăm să ignorăm şedinţele de fitness tocmai din acest motiv dureros, şi anume pentru că ne alegem cu crampe musculare de toată frumuseţea de care cu greu putem scăpa.
Însă acesta nu mai este un motiv plauzibil de a evita mişcarea, pentru că cercetătorii au aflat că bânfd cafea înainte de antrenamente vei reduce semnificativ şansele să te alegi cu febră musculară, datorită efectului de blocare a centrilor nervoşi responsabili pentru formarea durerii.

  • Protejează organismul de boli şi cancer

Cantitatea mare de antioxidanţi din cafea îţi asigură protecţie maximă împotriva diverselor infecţii, boli sau chiar împotriva cancerului.
Potrivit unui studiu publicat în 2011 în revista Food Science and Nutrition, consumul regulat de cafea reduce drastic şansele de diabet de tip 2, boli cardiovasculare, cancer de colon şi previne deteriorarea celulelor nervoase, minimizând riscul de instalare a bolii Parkinson sau Alzheimer. De asemenea, antioxidanţii speciali din cafea au efecte pozitive asupra vaselor de sânge şi a inimii-

Vitamina A: beneficii, recomandări
Vitamina A: beneficii, recomandări