Legătura dintre gaze, balonare și proteină. Trucul care te scapă de disconfort

Se estimează că o persoană are gaze de 13-21 de ori pe zi și mulți dau vina pe alimentele bogate în proteine ca fiind cauza flatulențelor.
  • Publicat:
Legătura dintre gaze, balonare și proteină. Trucul care te scapă de disconfort
Legătura dintre gaze, balonare și proteină. Trucul care te scapă de disconfort

Dacă te confrunți cu balonarea, află că nu ești singurul. Se estimează că o persoană are gaze de 13-21 de ori pe zi și mulți dau vina pe alimentele bogate în proteine ca fiind cauza flatulențelor. Ei bine, acestea nu sunt prima cauză, ci vinovate de acest aspect ar putea fi ingredientele care se regăsesc în suplimentele proteice.

Proteinele și gazele

Flatulența este un proces natural prin care gazele traversează intestinele. Atunci când organismul nostru digeră alimentele se produc gazele care trebuie eliminate pentru a scoate excesul de aer și pentru a preveni balonarea și disconfortul.

Cercetătorii au descoperit că microbiomul tractului intestinal produce între 0,2-1,5 litri de gaz pe zi atunci când mâncarea este metabolizată. Microbiomul fiecărei persoane este unic și conține peste trei trilioane de bacterii, iar sănătatea tractului intestinal și ceea ce mănânci poate influența cantitatea de gaz formată.

Sunt foarte puține dovezi științifice care sugerează că proteinele cresc producția de gaze. Și, pentru că proteina nu este responsabilă pentru apariția gazelor, multe alte alimente bogate în proteină pot avea compuși care să producă acest efect. Mai exact, lactoza din produsele lactate, carbohidrații din fasole și mazăre și alcoolul de zahăr din anumite batoane proteice pot crește balonarea și flatulența.

Suplimentele proteice, gaze și disconfort

Pudra proteică este cel mai des folosită de către sportivi, în special de cei care vor să slăbească sau, evident, orice persoană care încearcă să consume mai multă proteină. Când vine vorba de alegerea pudrei proteice, variantele sunt numeroase: proteinele derivate din lapte, precum cele din zer sau cazeină sau proteinele vegetale precum cele din soia, orez, mazăre sau cânepă. Dacă ești intolerant la lactoză evită zerul și cazeina pentru că ele duc la apariția gazelor.

Alte ingrediente în amestec cu pudra proteică poate duce la astfel de consecințe. Alcoolul din zahăr se regăsești în produsele „fără zahăr”. Orice ingredient care are terminația „-ol”, precum sorbitol, manitol, maltitol, xylitol și eritritol are alcool de zahăr. De asemenea, îndulcitor precum sucraloza sau stevia pot produce gaze.

Să nu uităm! Chiar dacă nu folosești pudră proteică, dar consumi surse de proteină vegetală precum fasole, linte, mazăre sau cereale și aceste alimente pot produce gaze. Leguminoasele și cerealele sunt bogate în fibre, dar unele dintre ele nu pot fi digerate complet, iar ca rezultat apar gazele.

Foto: shutterstock

Surse:

 

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alexandra Necșoiu - Web-Editor
ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected] Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să scrie şi nu se vede făcând altceva, acesta fiind visul ei încă de pe băncile ...
citește mai mult
Recomandare video
Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”