Activități în aer liber care întăresc sistemul imunitar și alungă stresul

28.04.2021 | Redactia CSID
Activități în aer liber care întăresc sistemul imunitar și alungă stresul
Sursa foto: Shutterstock

Iată câteva sugestii de activități în aer liber pe care le poți organiza împreună cu familia sau cu prietenii, ori de care te poți bucura singur, cu beneficii de neprețuit pentru sănătatea ta fizică și psihică!

Perioada de izolare, timpul rece și mohorât precum și lipsa soarelui își pot pune amprenta în mod negativ asupra stării tale de bine, atât fizic, cât și psihic.

Află mai jos de ce e bine să ai activități în aer liber și câteva sugestii de petrecere a timpului liber în natură!

Beneficiile pe plan fizic și psihic ale activităților în aer liber

Timpul petrecut în natură contribuie la oxigenarea mai bună a creierului și îmbunătățirea funcțiilor cerebrale, precum și la întărirea sistemului imunitar. Soarele ajută la creșterea nivelului vitaminei D, esențială pentru sănătatea oaselor, pentru sistemul imunitar și pentru prevenirea îmbătrânirii.

O zi petrecută în aer liber garantează un somn pe cinste, iar somnul bun înseamnă o capacitate de concentrare mai bună, o memorie excelentă și relaxare. Iar dacă muți sala de sport afară, exercițiile în aer liber se vor simți mai intens, vor îmbunătăți ritmul cardiac și sistemul respirator.

În plan psihic, activitățile în natură, mai ales sporturile de echipă și exercițiile fizice, te vor încărca cu energie și atitudine pozitivă, iar contactul cu natura te va face să te simți mai viu.

De asemenea, se reduce nivelul stresului și se combate anxietatea sau depresia, vor crește stima de sine, capacitate de concentrare, creativitatea, capacitatea de coordonare și orientarea în spațiu.

Copiii obișnuiți să se joace cât mai mult afară, să fie activi vor beneficia de o dezvoltare armonioasă. Joaca afară va crea momente în familie de neuitat, va consolida relațiile cu cei dragi, bazate pe încredere, deschidere și sinceritate. Copiii obișnuiți astfel vor deveni maturi, încrezători în sine, activi și descurcăreți.

10 exemple de activități în aer liber

Iată câteva sugestii de activități în aer liber pe care le poți organiza împreună cu familia sau cu prietenii, ori de care te poți bucura singur. Oricum beneficiile sunt… de neprețuit!

1. Relaxare într-un colț verde

În ritmul ăsta nebun, de câte ori într-o lună îți permiți să te relaxezi pur și simplu într-un loc cu verdeață, liniștit, cu cântec de păsărele și fără zgomot de trafic și claxoane? Să respiri aer curat, să te bucuri de soare și să nu te gândești la nimic stresant?

Așadar, ia-ți hamacul, găsește colțul verde în mijlocul naturii și deconectează-te. Vei vedea apoi ce relaxat te vei simți, încărcat de energie pozitivă și cu mintea limpede pentru provocările următoare.

2. Pornește într-o drumeție

Provoacă-te din când în când la o aventură pe coclauri, la pas. Combini mișcarea fizică cu contemplația. Mergi pas cu pas și admiri peisajul, te oxigenezi bine, dai jos câteva kilograme, te simți mai viu și mai conectat cu mama natură.

Ia-ți echipamentul pentru drumeție și orientare – bețele de trekking, termosul, busola, bocancii, rucsacul și pedometrul – și pornește la drum!

3. Organizează un picnic

Invită-ți familia să ia masa la iarbă verde. Și-așa restaurantele sunt când închise, când deschise, iar de stat în casă ești sătul după iarna prea lungă.

Pune în bagaj o păturică sau niște scaune pliabile, un hamac, câteva gustări pregătite de acasă, cafea în termos și apă, găsește un loc liniștit, pe malul unui lac, într-un parc mare sau într-o pădure și rezervă-ți câteva ore în aer liber.

4. Yoga sau pilates

Beneficiile yoga sunt deja bine cunoscute. Yoga reprezintă o combinație de asane, tehnici de respirație, gândire pozitivă, meditație și relaxare. Toate acestea duc la dezvoltarea armoniei dintre corp, minte și lumea din jur.

Yoga reduce stresul și anxietatea, atenuează efectele lor asupra organismului, îmbunătățește frecvența cardiacă, crește mobilitatea și flexibilitatea, reduce tensiunea arterială, ajută digestia și întărește sistemul imunitar.

5. Alergare

Joggingul este probabil cea mai eficientă metodă de antrenament pentru o bună condiție fizică și păstrarea greutății ideale. Antrenează întreg corpul, crește masa musculară, întărește sistemul osos, mărește capacitatea cardiacă și încetinește procesul îmbătrânirii. Categoric beneficiezi de un somn bun după o tură bună de alergare.

Îndeplinește de asemenea un rol important în elevarea stării mentale de bine, acționează împotriva depresiei, iar după o sesiune bună de alergare te vei simți mai liniștit, mai fericit și mai creativ. Joggingul e un bun prilej de a fi cu tine însuți, de a te gândi la soluții pentru planurile și preocupările tale.

6. Sari coarda

Nu, nu mai e doar o activitate pentru fetițe care se joacă în fața blocului. A sări coarda este un antrenament cardio intens și distractiv în același timp. Îți dezvoltă masa musculară, capacitatea pulmonară și cardiacă și te face mai sprinten.

După o sesiune de sărit coarda vei simți acea oboseală plăcută, vei avea un somn liniștit, iar dacă faci asta regulat vei căpăta un tonus mult mai bun și poftă de viață.

7. Volei

Voleiul e cel mai versatil joc. Este lejer, îl poți juca în cerc sau pe echipe, la fileu, la iarbă verde sau la plajă.

Pe lângă faptul că este un exercițiu bun pentru agilitate, coordonare, viteză și echilibru, voleiul este un prilej bun de a întâlni oameni noi, dezvoltă aptitudinile interpersonale și îmbunătățește motivația și starea de spirit.

8. Badminton 

Badmintonul este lejer, îl poți juca oriunde, în parc, în fața blocului, pe plajă, la picnic, la grătar, în vacanță, în weekend sau la plimbarea de după amiază.

Un set de badminton este foarte ușor, îl poți lua cu tine oriunde, în husa specială de agățat pe umăr. Singura condiție pentru a juca plăcut acest joc este să… nu bată vântul.

9. Tenis de câmp sau de masă

Considerat un sport elegant, tenisul de câmp este antrenant și motivant. Îl poți juca cu cel mai bun prieten sau să te antrenezi alături de alți pasionați.

Pe de altă parte, tenisul de masă sau ping pong nu e o activitate doar de interior. La fel de bine se poate juca și afară, pe mesele de tenis din parcuri sau chiar în curtea ta.

10. Baschet

Baschetul este un sport foarte îndrăgit. Este excelent pentru a-ți menține forma fizică întrucât antrenează tot corpul, întărește oasele, îmbunătățește sistemul cardiovascular și imunitatea. Mai mult, sporește conștientizarea și orientarea în spațiu, mobilitatea, agilitatea, coordonarea, îndemânarea și încrederea în sine.

Poți monta un panou de baschet pe un perete al casei tale sau poți achiziționa un sistem portabil de basket, iar apoi poți bate mingea cât e ziua de lungă. Ideea e să treci mingea cât mai des prin inelul de pe panoul de baschet.

Alte activități în aer liber foarte plăcute sunt fotbalul, plimbările cu trotineta, cu rolele, skateboardul sau mersul pe bicicletă.