3 secrete pentru o transformare corporală de durată

Ştiu că procesul de transformare corporală nu este unul fără obstacole, dar vreau să îţi prezint cele trei elemente esenţiale care să te ajute să obţii corpul pe care ţi-l doreşti.
3 secrete pentru o transformare corporală de durată

Autor: Şerban Blebea, antrenor personal

Dacă citeşti acest articol, înseamnă că îti doreşti cu adevărat să faci o schimbare în viaţă ta.

Ştiu cât de greu poate fi să alegi din multitudinea de informaţii contradictorii pe care le găseşti pe internet despre slăbit, pe cele care funcţionează cu adevărat. Ştiu şi că procesul de transformare corporală nu este unul fără obstacole. 

De aceea, vreau să îţi prezint cele trei elemente esenţiale care să te ajute să obţii corpul pe care ţi-l doreşti şi să capeţi mai multă încredere în tine.

1. Un plan alimentar sănătos care să îţi placă şi pe care poţi să îl urmezi fără dificultate

Ce dietă trebuie să urmez că să slăbesc? Aceasta este întrebarea pe care o primesc cel mai des de 7 ani de când lucrez cu persoane care vor să arate şi să se simtă mai bine. 

În primul rând, nu îţi recomand să urmezi vreodată o dietă clasică. 
Poate o să te mire ce-ţi spun, dar crede-mă că NU există o dietă care să funcţioneze pentru toată lumea, în orice condiţii şi pe termen lung.  

Până acum am ajutat peste 500 de persoane să-şi schimbe stilul de viaţă şi să îşi atingă obiectivele de fitness. Imaginează-ţi diversitatea persoanelor cu care am lucrat şi a problemelor cu care acestea se confruntă: 
• Obiective diferite;  
• Preferinţe culinare; 
• Lipsă de timp; 
• Diferenţe de stil de viaţă şi buget disponibil;  
• Obstacolele pe care le întâlnesc (poftă de dulce, mâncatul emoţional etc.). 

Lista poate continua la nesfârşit, dar ai prins ideea… nu există o dietă care să răspundă la toate aceste cerinţe personale în acelaşi timp.  În plus, dietele sunt groaznice, nu-i aşa? 
Ele nu funcţionează 100%, decât dacă ai noroc şi nu te pot ajuta să slăbeşti pe termen lung. Bănuiesc că ai simţit pe pielea ta sau ai auzit de efectul de yo-yo. 

Practic dacă te înfometezi şi urmezi o dietă restrictivă, renunţi la toate alimentele preferate nu vei obţine decât: 

  • Frustrare; 
  • Un metabolism încetinit; 
  • Probleme de sănătate; 
  • Lipsă de energie; 
  • Tonus muscular scăzut; 

Mai mult, după un timp vei reveni la obiceiurilor tale anterioare şi tot efortul va fi în zadar pentru că kilogramele vor apărea la loc în scurt timp. 

Secretul este să urmezi un plan alimentar sănătos care: 

  • să îţi PLACĂ; 
  • să te ajute să îţi ACCELEREZI METABOLISMUL; 
  • să slăbeşti FĂRĂ SĂ TE ÎNFOMETEZI; 
  • să te simţi plin(a) de energie şi vitalitate; 

Dacă combini un astfel de plan alimentar cu ingredientele secrete pe care le găseşti spre finalul acestui articol, vei adopta obiceiuri alimentare sănătoase, nu vei mai fi nevoit(a) niciodată să urmezi vreo dietă şi vei avea un corp atractiv pentru mult timp.  

2.  Un plan de antrenament eficient –  dovedit ştiinţific că funcţionează 

Nu toate antrenamentele sunt la fel de eficiente pentru scăderea în greutate.
Contrar credinţei populare, n-are rost să petreci ore întregi pe banda de alergat că să slăbeşti. Multe persoane care au obţinut rezultate cu programul “Măsură S” aveau deja în spate câţiva ani de antrenamene în sală de fitness fără rezultate.

Dacă eşti o persoană ocupată şi nu ai mult timp la dispoziţie că să te antrenezi, ar trebui să foloseşti antrenamentele de tip High Intensity Interval Training (H.I.I.T.). 

Zeci de studii arată că acestea sunt de departe cele mai eficiente pentru arderea grăsimilor, datorită efectului After Burn. Practic, te ajută să îţi accelerezi metabolismul şi să arzi de 9 ori mai multă grăsime, în mult mai puţin timp. 
Sună bine, nu? Cu acest tip de antrenamente clienţii mei au reuşit să ardă şi până la 4 procente de grăsime în 10 zile. 

Vestea bună este că H.I.I.T. funcţionează pentru toate nivelele de pregătire fizică, aşa încât nu te teme să le încerci. 
Încă ceva! Mişcarea înseamnă sănătate şi bucurie. Antrenamentele eficiente nu trebuie să fie o povară, ci distractive, motivante şi să te ajute să îţi depăşeşti limitele puţin câte puţin. 

3.   În sfârşit, ingredientul secret pe care multe persoane îl trec cu vederea atunci când vor să obţină o transformare corporală

De îndată ce ştii ce trebuie să mănânci şi cum să te antrenezi, un singurul pas te mai desparte de corpul pe care ţi-l doreşti: responsabilitatea, suportul şi încrederea că poţi duce planul la bun sfârşit.  

De ce? Simplu: Dacă nu poţi să fii consecvent(ă), nu vei obţine rezultate de durată. 

Responsabilitatea este mai importanta decât motivaţia întrucât nimeni nu este tot timpul motivat să se antreneze sau să mănânce sănătos. 

Aşadar, marea întrebare: cum poţi să fii mai resposnabil (ă) şi să îţi creşti încrederea că poţi reuşi? 
Înconjoară-te de oamenii care să te sprijine şi care au aceleaşi obiective că şi ale tale. 
Nu am întâlnit nicio persoană de success din niciun domeniu care să nu fi beneficiat de suportul unor mentori sau de persoane motivate, cu aceleaşi obiective că şi ale lor.  

Uite două strategii strategii: 

  • Învaţă de la persoane care au reuşit

Ai pe cineva în viaţă ta care este fit, mănâncă sănătos şi vibrează de energie? 
Ai vreun prieten care te poate sfătui şi te poate ajută să depăşeşti obstacolele care apar în procesul de transformare corporală? Mă refer la cineva care să îţi ofere soluţii la problemele pe care le întâmpini pas cu pas, nu doar să îţi spună să mănânci mai multe proteine, mai puţini carbohidraţi şi grăsimi.

Dacă ai un model în cercul tău de prieteni sau cineva care îţi poate fi coach, învaţă de la ei şi lasă-I să te ghideze. Prezenţa unei persoane cu care poţi discuta din când în când, cu care te poţi antrena cot la cot sau împarţi o masă, este de nepreţuit.  

  • Caută persoane cu aceleaşi obiective ca şi ale tale

Specialiştii în psihologie socială au dovedit că aceia care au în jurul lor persoane care îi sprijină şi îi încurajează pot trece peste cele mai dificile situaţii şi să atingă obiective măreţe. 
De aceea, se spune că suntem o combinaţia a celor mai apropiate 5 persoane. Influenţa acestora este enormă. 

Dacă te înconjori de persoane care mănâncă sănătos şi fac mişcare, ai de 2 ori mai multe şanse să slăbeşti şi să ajungi în formă. 

În concluzie, uite care sunt cele trei componente esenţiale pentru a o transformare corporală de succes: 

  1. Un plan alimentar sănătos şi echilibrat; 
  2. Un plan de antrenament eficient – dovedit că funcţionează; 
  3. Responsabilitate, suport social şi încrederea că poţi reuşi; 

Dacă vrei să pierzi în greutate şi să-ţi tonifici musculatură încearcă programul de antrenament realizat de Şerban, mai multe detalii pe www.slabestecuserban.ro.

Cel mai nou articol Video:
Dan Zaharescu, director executiv ARPIM: importanța accesului rapid la medicamente de ultimă generație