Somnul odihnitor modelează silueta

În timp ce jumătate din planetă apelează la diete, sport, tratamente, înfometare dând jos kilogramele în plus pentru a avea o siluetă perfectă, există studii care ne arată că un somn profund şi de durată pe timpul nopţii te ajută să slăbeşti mult mai sănătos şi mai uşor.
Somnul odihnitor modelează silueta

 

În timp ce jumătate din planetă apelează la diete, sport, tratamente, înfometare dând jos kilogramele în plus pentru a avea o siluetă perfectă, există studii care ne arată că un somn profund şi de durată pe timpul nopţii te ajută să slăbeşti mult mai sănătos şi mai uşor.
 
Conform unui studiu realizat la Universitatea din Chicago, somnul scurt măreşte nivelul de grelină, un hormon care stimulează foamea, în acelaşi timp favorizând retenţia de grăsime şi reducând consumul de energie. O persoană care doarme 7 ore pe noapte şi arde 2.500 de calorii în timpul zilei, dormind numai o oră în plus, poate să scape de încă 147 de calorii în aceeaşi zi!

Cert este că un somn de calitate va ţine kilogramele departe. Somnul scurt şi de proastă calitate însă contribuie la apariţia bolilor cronice şi se află în strânsă legătură cu luarea în greutate, diabetul şi mortalitatea prematură. Ce trebuie făcut pentru un somn odihnitor? În primul rând, să-ţi calculezi timpul de somn.

Ca să determini care sunt orele potrivite de somn pentru tine, specialiştii recomandă 3 paşi simpli de urmat:
 

– vezi care este ora obişnuită la care te trezeşti. 
– dă ceasul înapoi cu 7 ore şi jumătate. 
– pune o alarmă care să îţi indice că aceea este ora ta de mers la somn.

O persoană trebuie să doarmă în medie cel puţin 5 cicluri a câte 90 de minute de somn profund sau mai exact 450 de minute pe noapte. Spre exemplu, dacă în mod normal te trezeşti la 7.30, ora ta de mers la somn trebuie sa fie cel târziu la 00.00.

Citeşte şi: 10 lucruri interesante despre somn