Pofta de dulce şi fast food: 7 trucuri care te ajută să-ţi faci ordine în rutina zilnică

Mulţi dintre noi ne confruntăm cu pofta de dulce însă, din fericire, există câteva trucuri prin care putem face ordine în rutină.
Pofta de dulce şi fast food: 7 trucuri care te ajută să-ţi faci ordine în rutina zilnică
FOTO: profimediaimages.ro / Pofta de dulce şi fast food: 7 trucuri care te ajută să-ţi faci ordine în rutina zilnică

Principalii duşmani ai siluetei sunt consumul de dulciuri şi alimentele nesănătoase, cum sunt cele de tip fast food care, în acelaşi timp, sunt un pericol şi pentru sănătate. Din cauza stresului cotidian şi a programului dezorganizat ajungem să consumăm aceste alimente compulsiv, în detrimentul celor sănătoase, comportament de care ar trebui să fim conştienţi şi să începem să facem ordine în rutina de zi cu zi.

Pentru a evita toate aceste delicii nesănătoase, Irina Alionte, fondatorul unui centru de transformare din Bucureşti, ne vorbeşte despre câteva trucuri pentru a scăpa de aceste pofte nesănătoase.

“Alimentele dulci şi cele bogate în carbohidraţi stimulează producţia unor substanţe în organism precum  serotonina, dopamina şi alte endorfine, iar creierul ni le va cere apoi în mod repetat. E nevoie să fim conştienţi şi să scăpăm de acest obicei, chiar apelând, la început, la următoarele trucuri:

Bea apă. Corpul poate interpreta greşit semnalele creierului, iar ceea ce se simte ca o poftă de mâncare poate fi un semn de sete. Bea un pahar şi aşteaptă câteva minute. Daca pofta dispare, corpul tău avea nevoie doar să se hidrateze.

Fă mişcare. Plimbările rapide, de 15 minute, sau un antrenament rapid la sală, pot reduce poftele de ciocolată, spre exemplu.

Fă diferenţa dintre poftă şi foame. Începe cu testul fructului. Întreabă-te dacă ai mânca un fruct. Dacă da, atunci e posibil să îţi fie foame. Dacă nu, atunci poate fi doar poftă pentru ceva dulce sau nesănătos. Apoi, gândeşte-te dacă merită să dai iama în snack-uri sau dulciuri şi cum vei putea regreta după aceea. Devenind conştient de repercursiuni, te poţi educa să nu iei decizii imediate.

Redu stresul. Facturii de stres te pot determina să consumi alimente zaharoase şi bogate în calorii. Fă pauze la muncă, respiră profund, fă meditaţie, yoga, alocă timp pentru ceea ce te pasionează.

Nu te înfometa! Vei avea şanse mai mari să cazi în ispită. Mai bine îţi faci un plan alimentar sănătos şi respecţi orele de masă.

Consumă mai multe proteine. Ele reduc poftele alimentare mai ales consumate la micul dejun.

O zi pe săptămână de răsfăţ. E indicat să nu ignori complet poftele, dar să le poţi satisface în cantitate mică, o dată pe săptămână, ca o recompensă pentru efortul din zilele precedente.

Per ansamblu, însă, este indicat să respecţi un program alimentar echilibrat, să faci sport şi să te odihneşti suficient. Apelează la un specialist în acest sens pentru a găsi o soluţie care ţi se potriveşte. Avem mii de cazuri de persoane care şi-au ordonat stilul de viaţă şi au ajuns să iubească mişcarea şi alimentaţia sănătoasă!”, explică Irina Alionte.