Flori comestibile – cele mai importante beneficii pentru sănătate

Flori comestibile - acestea se folosesc de obicei în bucătărie pentru gustul lor şi pentru ornat, dar și datorită proprietăților terapeutice.
05.02.2021 | Redactia CSID
Flori comestibile – cele mai importante beneficii pentru sănătate

Florile comestibile se folosesc, de obicei, în bucătărie pentru gustul lor, proprietăţi, dar şi pentru ornat. Adăugând flori în reţetele culinare nu faceţi doar ca o mâncare obişnuită să arate foarte bine, dar, de asemenea, le faceţi mai gustoase şi mai hrănitoare.

Din punct de vedere istoric, multe culturi diferite au utilizat flori proaspete în preparate culinare. Petalele de trandafiri au fost foarte populare printre indienii din Asia, planta liliácea (brânduşa, ceapa, crinul, laleaua) apare în felurile de mâncare din Orient, romanii utilizau violete, iar florile de dovleac umplute au fost populare în cultura italiana şi spaniolă. Înainte de a consuma orice tip de floare, trebuie să vă informaţi dacă sunt comestibile.

Ca regulă generală, toate florile care sunt în florărie sau cresc în grădini publice sunt necomestibile, deoarece acestea, de obicei, sunt stropite cu pesticide. Acelaşi lucru este valabil si pentru florile găsite la marginea drumului sau în locuri publice.

Top flori comestibile – beneficii și contraindicații

Florile sunt alimente vegetale naturale şi, la fel ca multe alte alimente vegetale din natură, conţin, de obicei, nutrienţi valoroşi pentru sănătatea noastră.

De exemplu, păpădia conţine multe elemente antioxidante, precum si flavonoide, inclusiv de patru ori mai mult beta caroten decât broccoli. Florile sunt, de asemenea, bogate în vitamine inclusiv acid folic, riboflavina, piridoxină, niacin şi vitaminele E şi C.

  • Violetele conţin rutină, un fito chimic cu proprietăţi antioxidante si antiinflamatorii care ar putea ajuta la consolidarea pereţilor capilari.
  • Petalele de trandafir conţin bioflavonoide, antioxidanţi si vitaminele A, B3, C şi E.
  • Petalele florii Condurul doamnei conţin licopen care lupta împotriva cancerului, un carotenoid găsit in fructe şi legume şi este important şi pentru sănătatea ochilor.
  • Lavanda conţine vitamina A, calciu şi fier şi se spune că este benefic asupra sistemului nervos central.
  • Florile de arpagic (flori violet din ceapa) conţine vitamina C, fier, sulf şi au fost folosit în mod tradiţional pentru a ajuta la reglarea tensiunii arteriale.
  • Iasomia este folosită în medicina chineză ca ca un stimulent de organe, cum ar fi ficatul şi plămânii, servind astfel pentru a preveni afecţiunile legate de aceste organe vitale. Ajuta la îmbunătăţirea digestiei, de aceea este de obicei luata după mese. Florile sale parfumate sunt folosite in ceai, dar se pot utiliza şi pentru prăjituri, însă cu moderaţie.
  • Florile de dovleac sunt bogate în calciu, fosfor, potasiu, fier şi magneziu. De asemenea, conţin vitamina A, vitamina B (B1, B2, B3) vitamina C şi acid folic.

Florile sunt mici, dar pot avea un impact puternic asupra organismului, mai ales în cazul în care le mâncaţi pentru prima dată. Deci ar fi indicat să le introduceţi în dietă încetul cu încetul pentru a evita orice reacţie alergică sau tulburări la aparatul digestiv.

Acest lucru este foarte important dacă sunteţi alergic la polen, deoarece florile poate agrava simptomele. Deci încercaţi una la un moment dat şi în cantităţi mici pentru a vedea cum reacţionează corpul. Alte flori comestibile sunt gălbenelele.

Ca o curiozitate, ştiaţi ca toate florile din familia Allium (praz, arpagic, usturoi) sunt comestibile şi gustoase? Aromele variază de la delicatul praz la robustul usturoi. Fiecare dintre aceste plante este comestibilă.

Autor: Anca Alungulesei, nutrition coach