Dieta de post – minus 3 kilograme în doar 7 zile. Cum arată planul alimentar pe zile

Dacă tot suntem în post, ne-am gândit că o dietă ar prinde tare bine, mai ales că abundenţa de legume şi fructe proaspete din pieţe ne face cu ochiul. Cum ar fi ca într-o săptămână să scapi de 3 kilograme şi de o mare parte din toxinele acumulate de-a lungul iernii?
14.03.2022
Dieta de post - minus 3 kilograme în doar 7 zile. Cum arată planul alimentar pe zile
Dieta de post care te-ar putea ajuta să slăbești 3 kilograme într-o săptămână / Foto: Shutterstock

Dacă tot suntem în post, ne-am gândit că o dietă ar prinde tare bine, mai ales că abundenţa de legume şi fructe proaspete din pieţe ne face cu ochiul. Cum ar fi ca într-o săptămână să scapi de 3 kilograme şi de o mare parte din toxinele acumulate de-a lungul anului?

Nu este imposibil, dar nu trebuie ţinută pe termen lung, pentru că proteinele lipsesc în mare parte, deci nu vei fi foarte energică şi nici nu te vei simţi prea sătulă.

Vei vedea că pe parcursul celor 7 zile se pune accentul pe verzituri şi praz în mod deosebit, care au foarte puţine calorii, au un gust puternic şi fresh în acelaşi timp şi sunt bogate în antioxidanţi, care protejează sistemul imunitar.

Planul alimentar pe zile pentru dieta de post

Iată cum arată planul alimentar pentru mic dejun, prânz şi cină în cele 7 zile de dietă:

LUNI

Mic dejun: două felii de pâine prăjită cu miere, 200 ml suc natural de fructe.

Prânz: supă de lobodă, mâncare de praz cu măsline.

Cină: salată de crudităţi (salată verde, roşii, ridichi, ceapă verde), tofu.

MARŢI

Mic dejun: salată de roşii, brânză de soia, două felii de pâine prăjită.

Prânz: supă de lobodă, mâncare de praz cu sos de roşii şi măsline.

Cină: spanac cu o felie de pâine prăjită, limonadă cu miere.

MIERCURI

Mic dejun: salată de fructe.

Prânz: supă de lobodă, ciuperci la grătar.

Cină: doi cartofi fierţi cu mirodenii şi o salată verde cu o linguriţă de ulei de măsline.

JOI

Mic dejun: două felii de pâine prăjită cu miere, 200 ml suc natural de fructe.

Prânz: supă de lobodă, mâncare de ştevie.

Cină: salată de crudităţi (salată verde, roşii, ridichi, ceapă verde), tofu.

VINERI

Mic dejun: salată de roşii, ridichi, tofu (brânză de soia), două felii de pâine prăjită.

Prânz: supă de praz, mâncare de ştevie.

Cină: doi cartofi fierţi cu mirodenii, salată verde.

SÂMBĂTĂ

Mic dejun: salată de fructe de sezon.

Prânz: supă de praz, ciuperci la grătar.

Cină: salată de crudităţi, brânză de soia.

DUMINICĂ

Mic dejun: două felii de pâine prăjită cu miere, 200 ml suc natural de fructe.

Prânz: supă de praz, spanac cu două felii de pâine prăjită.

Cină: doi cartofi fierţi cu mirodenii, salată verde.

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic informații despre diverse afecțiuni, alimentație, ... citește mai mult
Recomandare video
Ce este glicemia normală? Explică pe scurt dr. Mihaela Posea!