Deficit caloric: te ajută în procesul de slăbire?

Una dintre îngrijorările din rândul persoanelor care încearcă să slăbească ține de procesul în care se axează pe deficit caloric. Dar cât este de sănătos?
18.05.2021 | Redactia CSID
Deficit caloric: te ajută în procesul de slăbire?
Foto: shutterstock

Cu siguranță ești familiarizată cu noțiunea de deficit caloric, mai ales că este o modalitate des întâlnită pentru a scăpa de kilogramele în plus. Există două modalități prin care poți obține un deficit caloric. În primul rând, consumi mai puține calorii decât este necesar pentru a menține greutatea, iar a doua modalitate este de a arde mai multe calorii decât consumi.

Cum să creezi un deficit caloric sigur

Una dintre cele mai mari îngrijorări în rândul persoanelor care încearcă să slăbească are legătură cu preocuparea de cât de sigur este deficitul caloric pe care și l-au creat. De exempl, dacă este nevoie de 1700 de calorii pentru a-ți menține greutatea și începi să consumi 1000 de calorii pe zi, aceasta este o scădere mult prea dramatică. Dacă mai adaugi și un antrenament, organismul va fi stresat. De asemenea, celulele sunt deprivate de nutrienții necesari pentru o funcționare zilnică vitală, dar și pentru recuperare. În timp, un deficit caloric prea mare poate rezulta și numeroase efecte adverse precum pierderea țesutului muscular, reducerea funcției imunitare, iritabilitatea și o digestie săracă.

Ai răbare în procesul de slăbire

Nu trebuie să te înfometezi ca să slăbești. Mai mult, persoanele care reușesc să slăbească un kilogram pe săptămână au șanse mai mari să ajungă la greutatea pe care și-o doresc, arată Centrul de Prevenție și Control al Bolilor. Știm, cine nu-și dorește să slăbească rapid?! Dar mai repede nu înseamnă neapărat mai sănătos și trebuie să iei în calcul că o slăbire sănătoasă poate aduce îmbunătățiri vizavi de tensiunea arterială, colesterol și glicemie.

Mai mult, ține cont de faptul că atunci când te afli mai aproape de obiectivul tău, deficitul caloric necesar pentru menținerea greutății este mult mai mic, ceea ce înseamnă că și rezultatele lente te pot ajuta în acest sens. Important este să nu te abați de la obiectivul pe care-l ai.