Cum să scapi de grăsimea viscerală? Explică un nutriționist sportiv

Acumularea de grăsime viscerală are mai multe implicații pe termen lung asupra sănătății chiar și la persoanele care nu au o greutate foarte mare, dar care au grăsime în exces în jurul taliei.
Cum să scapi de grăsimea viscerală? Explică un nutriționist sportiv
foto: Shutterstock

Acumularea de grăsime subcutanată, pe care o considerăm de obicei principala manifestare a obezității nu este singura problemă care ar trebui să ne îngrijoreze. O a doua mare problemă o reprezintă grăsimea viscerală. Mai exact, grăsimea viscerală este grăsimea de pe organele interne. Despre cum poate fi redusă, am aflat de la dr. Șerban Damian, nutriționist sportiv.

 

 

Cine este expus riscului de a dezvolta grăsime viscerală? “Dacă nu faceți mișcare și mâncați în exces, s-ar putea să fiți expuși unui risc foarte mare! Primul lucru pe care trebuie să îl faceți este să reduceți sau chiar să eliminați zahărul din alimentație. Zahărul are valoare nutritivă redusă” explică dr. Șerban Damian.

Sucurile carbogazoase, hamburgerii – a se evita

Tot la capitolul îmbunățățiri alimentare pentru reducerea grăsimii viscerale medicul nutriționist menționează și sucurile:”Evitați sucurile carbogazoase, alimente ce conțin sirop de porumb bogat în fructoză!”. Se recomandă și eliminarea grăsimilor trans și alimentele procesate. Mai exact, a se evita margarina, alimentele ambalate, chipsurile de cartofi și hamburgerii.

Și cantitatea de mâncare contează

Aveți grijă la mărimea porțiilor! ”Alegeți carhohidrați complecși, pe care îi puteți lua din fructe și legume și cerale integrale. ”Optați și pentru proteine din surse alimentare cu conținut redus de grăsimi: precum carne de pui, pește, ouă, fasole, lactate degresate. Odată ce dieta dumneavoastră s-a îmbunătățit, vă trebui să vă concentrați pe exerciții fizice” a mai menționat dr. Șerban Damian.

Cum ajută sportul la eliminarea grăsimii viscerale?

Studiile au arătat că exercițiile fizice efectuate zilnic pot ajuta corpul să elimine grăsimea viscerală. Exercițiile fizice reduc inflamația și contribuie la normalizarea nivelurilor de insulina și leptina. Dar cum schimbările stilului de viață nu se refera doar la dietă și exerciții fizice, când suntem stresați, producem un hormon numit cortizol, care s-a dovedit că mărește stocarea de grăsime viscerală. Prin urmare, reducerea stresului poate contribui la reducerea acumulării de grăsime.”, ne sfătuiește medicul nutriționist, Șerban Damian.

Prevenția este întotdeauna mai bună decât tratarea, așadar trebuie să preluăm controlul asupra sănătății și să reducem grăsimea viscerală, indiferent de vârstă. Vestea bună este că grăsimea viscerală se poate reduce! Iar cel mai simplu mod de a o diminuna se rezumă, în esență, la menținerea unei diete sănătoase, reducerea consumului de alcool și efectuarea multor exerciții fizice.

Dr Serban Damian
Dr Serban Damian, foto arhivă personală
Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Recomandare video
Dr. Cazacu Corrado: simptome și tratament în boala parodontală (parodontoză)