Cel mai bun moment să iei micul-dejun, prânzul și cina. Respectă intervalele orare și nu te vei îngrășa

Află care este cel mai bun moment pentru cele 3 mese principale din zi. Lista alimentelor indicate și contraindicate la fiecare masă.
17.01.2023

Mulți avem prostul obicei să mâncăm atunci când (credem că) ni se face foame și așa ajungem să devorăm o pizza întreagă doar seara târziu. Dacă am respecta un orar de alimentație bine definit, lucrurile ar sta cu totul altfel: nu ne-ar fi mereu poftă de dulce sau de suc, nu am rămâne fără energie, nu ne-am îngrășa. 

Pe lângă ceea ce mâncăm, este foarte important și când mâncăm. Află care este cel mai bun moment să iei micul-dejun, prânzul și cina ca să îți menții greutatea sau, de ce nu, să slăbești.

Cel mai bun moment pentru micul-dejun

Micul-dejun este cea mai importantă masă a zilei. Cu toate acestea, mulți dintre noi sărim peste el și ajungem să ciugulim la birou tot felul de gustări nesănătoase ca să alungăm senzația de foame.

Încearcă să faci un efort și să iei zilnic micul-dejun pentru a avea o zi productivă și o greutate (dar și glicemie) în limitele normale.

Care este cel mai bun moment să iei prima masă din zi? Între orele 6 și 10 dimineața. 

Ce să nu mănânci la micul dejun:

Ce să mănânci la micul dejun:

  • ouă
  • legume
  • brânză
  • ovăz cu lapte
  • pâine din grâu integral
  • unt de arahide
  • fructe
  • cafea neagră sau ceai neîndulcit

Cel mai bun moment pentru a lua prânzul

Prânzul ar trebui să fie o masă mai ușoară decât micul-dejun și cina, pentru că ai nevoie de concentrare, nu de dureri de stomac și moleșeală cauzate de procesul de digestie. Optează pentru alimente ușor digerabile, dar sățioase în același timp, ca să îți țină de foame până spre seară, când ajungi acasă.

Momentul optim să iei prânzul? Între orele 12 și 14. 

Ce să nu mănânci la prânz:

  • cârnați, mezeluri, crenvurști
  • alimente prăjite în mult ulei sau picante
  • fasole
  • porumb
  • ciuperci
  • murături (varză, castraveți, gogonele, conopidă etc.)
  • varză

Ce să mănânci la prânz:

  • carne de pui, curcan, pește, muşchi de porc, vită la grătar sau la cuptor
  • legume sotate sau preparate la abur (dovleac, sfeclă roşie, spanac, fasole verde, morcovi etc.)
  • brânză cottage
  • banane coapte
  • salată de primăvară (roșii, ridichi, castraveți, salată verde)

Cel mai bun moment pentru a lua cina 

Cina nu trebuie luată mai târziu de ora 19, pentru că metabolismul este la minimum după acest interval și tot ce mănânci va fi mai greu de digerat, dar și caloriile sunt mai greu de „topit”.

Ultima masă din zi trebuie să fie una frugală, fără alimente grele sau băuturi bogate în zahăr sau alcool. Țintește spre maximum 400 de calorii la masa de seară.

Cel mai bun moment pentru a lua cina? Între orele 16 și 19.

Ce să nu mănânci la cină:

  • pâine, mămăligă
  • legume și leguminoase cu amidon (cartofi, mazăre, fasole boabe, linte, năut)
  • unt, smântână, brânzeturi grase (oaie, bivoliţă, brânzeturi franţuzeşti, caşcaval)
  • tocături cu grăsime (mici, chiftele, hamburgeri)
  • oleaginoase (migdale, nuci, alune, fistic, caju, macadamia)

Ce să mănânci la cină:

  • supă de pui, ciorbă de legume
  • carne de curcan sau pește
  • salată verde sau legume sotate
  • brânză slabă de vaci

Gustări sănătoase între mese

Între mesele principale poți „ciupi” câte o gustare, dar ai grijă să nu faci alegeri nesănătoase. Cele mai indicate gustări cu puține calorii sunt:

  • iaurtul simplu
  • fructele cu indice glicemic redus (grepfrut, pomelo, portocale, mere, pere, prune, piersici, struguri, căpșuni, zmeură, mure, afine)
  • bastonașele de ardei gras, morcovi, țelină, castraveți
  • nuci (fistic, caju, nuci, migdale – dar atenție la cantitate!)
Urmărește CSID.ro pe Google News
Paula Rotaru
Paula Rotaru
Senior Editor, [email protected] S-a alăturat echipei Ce se întâmplă, Doctore? în anul 2013. În timp, CSID a devenit a doua sa familie, care cuprinde o mână de oameni pasionați de scris și preocupați ... citește mai mult