Ce se întâmplă cu ficatul după ce consumi ulei. Cele 3 tipuri de uleiuri sănătoase

16.08.2022
Ce se întâmplă cu ficatul după ce consumi ulei. Cele 3 tipuri de uleiuri sănătoase
Uleiul din sâmburi de strugure este sănătos pentru organism /Foto: Shutterstock

Se știe că ficatul este un organ profund afectat de stilul alimentar gras. Cu toate acestea, este foarte important ce surse de grăsimi alegem, întrucât există și variante sănătoase. Dr. Raluca Oprea, medic primar în medicină internă, cu specializare în gastroenterologie, spune că prăjeala este cel mai nesănătos mod de a prepara alimentele. De asemenea, experta ne indică uleiurile care sunt cele mai sănătoase pentru ficat.

Dr. Raluca Oprea, medic primar medicină internă, medic specialist gastroenterologie, doctor în medicină, a spus, în cadrul unui interviu CSID LIVE, că cele mai periculoase grăsimi pentru ficat sunt cele din mâncarea procesată, mai ales cea de tip fast-food, în cazul în care aceasta este consumată des.

„În general tot ceea ce înseamnă procesat: mâncarea de gen fast-food, dacă este ingerată de câteva ori pe săptămână. Acestea sunt grăsimi trans, hidrogenate, la care se adaugă potențiatori de gust. Tot ce conține grăsime trans: sosurile, cremele, maionezele, cele bogate în grăsimi nu sunt sănătoase pentru ficat. Mezelurile, salamurile, cârnații, iaurtul gras, brânzeturi – brie, camembert”, spune medicul.

De asemenea, popcornul la cuptorul cu microunde este dăunător pentru ficat, dacă este consumat des.

Alimentele cu grăsime trans reprezintă astfel un pericol pentru sănătatea noastră dacă sunt consumate des. În cazul unui consum ocazional, ele nu au un impact major asupra sănătății.

Ce uleiuri sunt bune pentru ficat

Cel mai sănătos ulei este cel de măsline extravirgin, la care se adaugă uleiul de avocado și cel de sămânță de strugure, potrivit medicului specializat în gastroenterologie.

„Atunci când gătim să nu folosim uleiuri sub nicio formă și să încercăm să nu folosim temperaturi înalte. Există uleiuri care se comportă prost la o temperatură de prăjeală”, adaugă dr. Raluca Oprea.

E bine să știm că cele mai sănătoase moduri de gătire sunt: fierberea, aburul, cuptorul, grătarul.

O alimentație nesănătoasă, bogată în grăsimi trans, poate duce la afectarea ficatului, la dezvoltarea de steatoză hepatică și obezitate, care la rândul ei vine cu alte riscuri, mai ales cardiovasculare.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Cristina Tudor
Cristina Tudor
Și-a început activitatea în jurnalismul online în redacția Digi24, în 2014, unde a petrecut câțiva ani buni. Acolo a redactat articole în toate domeniile, însă cu timpul a început să se contureze o predilecție către subiectele legate de sănătate, realizând inclusiv o campanie ce ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Mihaela Posea: alimente permise în diabet