Ce mănâncă un medic cardiolog într-o zi?

Iată ce mănâncă un medic cardiolog într-o zi pentru a se menține sănătos, dimineața, la prânz și seara, potrivit publicației Huffington Post.
16.02.2021 | Alexandra Necsoiu
Ce mănâncă un medic cardiolog într-o zi?
Ce mănâncă un medic cardiolog într-o zi?

A mânca sănătos este o adevărată provocare între a alege ceea ce vrem să mâncăm și ceea ce ar trebui să mâncăm. Pentru că trăim în era în care totul este pe repede-nainte, avem un program încărcat, petrecem multe ore la birou, cu familie, prietenii sau chiar ne lovim de anumite afecțiuni, tindem să credem că este mai complicat decât sună să mâncăm sănătos. Greșit. Asta ne-o demonstrează patru medici cardiologi intervievați de publicația Huffington Post care explică ce mănâncă ei într-o zi obișnuită, indiferent de programul pe care-l au. Iată ce mănâncă un medic cardiolog într-o zi.

Ce mănâncă un medic cardiolog pentru a se menține sănătos?

Dr. Vaani Gard, medic cardiolog la Mount Sinai Morningside, New York

  • Mic dejun: chai latte, iaurt cu fructe și uneori granola
  • Prânz: burger vegetal sau sandwich cu ton și o salată
  • Cină: dal (un preparat indian), roti (pâine indiană), o salată cu iaurt și fasole verde

Specialistul susține că preferă să urmeze o dietă pescatariană, dar mâncarea indiană îi amintește de copilărie, motiv pentru care o consumă de două ori pe săptămână. Recomandă evitarea alimentelor prăjite și folosirea unei cantități modeste de ulei de măsline.

Dr. Sam Mehta, medic cardiolog la Denver Heart, în Denver

  • Mic dejun: două ouă și cereale sau o brioșă cu ovpz și unt de arahide cu banană
  • Gustarea de la ora 15:00- un baton
  • Cină: pește sau carne slabă cu legume, iar ocazional carne roșie sau sushi

Specialistul încearcă să stea departe de alimentele procesate și orice aliment care are un indice glicemic crescut, optând pentru fructe sau nuci, iar asta pentru că fructele oferă fibre, vitamine esențiale și ajută la hidratare.

Dr. Spencer Kroll, Marlboro, New Jersey

  • Mic dejun: cafea, toast din cereale integrale cu gem sau galete de ovăz cu semințe de chia, nuci și măr
  • Între mese: fructe uscate
  • Prânz: preparate vegetale
  • Cină: gnocchi din kale și parmezan

Deși are o reputație proastă, își începe dimineața cu o cafea, iar asta pentru că are efecte antioxidante. Consumată cu moderație ajută la scăderea tensiunii arteriale și produce relaxarea vasculară și dilatarea vaselor de sânge.

Dr. Jennifer Haythe, cardiolog la Centrul Medical din Columbia al Universității Irving, New York

  • Mic dejun: ovăz cu banane, căpșuni și zahăr brun
  • Prânz: Sushi sau salată verde
  • Gustare: un smoothie verde
  • Cină: pui rotisat cu fasole verde și cartofi

Pune mare accent pe micul dejun, deoarece acesta îi oferă energia și apetitul de care are nevoie pe timpul zilei și stă departe de sucurile din fructe pentru că tind să conțină mai mult zahăr și mai puține fibre față de fructele proaspete.